Završio festival 25 FPS
Projekcije svih nagrađenih filmova moći će se pogledati u nedjelju 27. rujna u kinu SC
Dodjelom triju Grand Prixa svakog od člana međunarodnog žirija, njemačkom filmu 'Gregor Alexis', japanskom 'Još uvijek u kozmosu' i američkom '1859', večeras je u Kinu SC-a završio Međunarodni festival eksperimentalnog filma i videa '25 FPS'.
Milena Gierke nagradila je film 'Gregor Alexis' Jane Debus za iskrenost i jednostavnost kojima je autorica ispričala priču o svom bratu koji boluje od shizofrenije, ističe se u obrazloženju.
Posebno priznanje dodijelila je filmu 'Retuširanja' švicarskog autora Georgesa Schwitzgebela.
Erwin van 't Hart glavnu je nagradu dodijelio filmu 'Još uvijek u kozmosu' Takashija Makina jer je "vještom manipulacijom površine filma i moćnim soundtrackom stvorio slojevit i zgusnut svemir kontroliranog kaosa koji ostavlja dubok dojam".
Posebnim priznanjem nagradio je rad 'Nedjelja 6. travnja, 11.42' talijanske umjetničke skupine Flatform.
Na festivalu su od 22. rujna prikazana 54 filma u konkurenciji, te niz rijetko viđenih eksperimentalnih radova u popratnim programima.
Po izboru Ana-Marije Koljanin nagrađen je američki redatelj Fred Worden za film '1859', jer se radi o "intenzivno obuzimajućem užitku gledanja pokretne slike, te kratkotrajnom, ali dragocjenom putovanju prema povijesti filmskog medija i svjetlu kao osnovnom činitelju onoga što vidimo dok gledamo film".
Posebno prizanje dodijelila je američkom filmu 'Tripovi 6 (Malobi)' Bena Russella.
Žiri kritike (Željko Kipke, Jurij Meden i Janko Heidl) najboljim je proglasio njemački uradak 'Kontrasvjetlo' Matthiasa Muellera i Christopha Girardeta jer "sugestivno i uznemirujuće, promišljenom i preciznom uporabom nekonvencionalnih mogućnosti filmskog jezika predstavlja svoju ideju o odnosu svjetla i ljudske percepcije". Posebno priznaje kritičara dobio je film 'Zapadna obala' Ulua Brauna.
Nagradom Fuji, 35-milimetarskom filmskom vrpcom, nagrađen je film 'Drveće sintakse, lišće osi' Daichia Saita, koji propituje gledateljevu osjetilnu percepciju prikazanog prostora. (hina/metro-portal)
Novi komentar