« Lifestyle
objavljeno prije 15 godina i 3 mjeseca
Meso je meso

Zašto većina žena voli šoping

Muškarci su nakon tolikih milenija ostali lovci, a žene i dalje skupljaju plodove bilja - jedino što se sad sve odvija u trgovačkim centrima

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Dreamstime)
Više o

kupovina

,

šoping

,

shopping

,

evolucija

Jedna od klasičnih stereotipija je ženska ljubav prema šopingu. Općeprihvaćena činjenica je da većina žena naprosto na može bez probiranja, prevrtanja i pipanja svega i svačega po trgovinama što na kraju završi punim vrećicama.

U najnovijim studijama istraživači tvrde da takvo ponašanje ima korijene još iz vremena kad su muškarci lovili a žene skupljale plodove.

Muškarac suvremenog doba jednostavno uđe u trgovinu i odmah poželi naguliti van - baš kao što je u prapovijesti želio što prije nešto uloviti i vratiti se kući. Žene pak pregledavaju svaki predmet po nekoliko puta - kao da traže najzreliji i najbolji plod biljaka.

Istina, brojni su oni koji predstavljaju izuzetke iz ovih generalizacija, pa ipak ovi zaključci mogli bi pomoći muškarcima i ženama da se bolje razumiju oko problematike šopinga. Takvo je bar mišljenje Daniela Krugera, evolucijskog psihologa pri Sveučilištu Michigan, inače autora studije.

Jedna od potencijalnih prednosti studije je omogućavanje trgovcima da dizajniraju prodajne prostore u skladu s razlikama u spolu.

"Žene žele imati na raspolaganju više stvari koje mogu dodirnuti, osjetiti teksture, vidjeti boje", kaže Kruger. "Muškarac, pa on zna što točno želi. Zato bi bilo bolje da postoji pult do kojeg bi mogao doći i samo reći što hoće, a djelatnici bi mu to donijeli iz spremišta", citira ga Discovery News.

Studiju je Kruger proveo nad 450 studenata koji su morali odgovarati na određena pitanja, točnije ispuniti upitnik o kupovnim navikama. Rezultat je donekle bio predvidiv - djevojke su sličile na sakupljače, dečki na lovce. Krugeru to ima smisla.

Jednostavno, kad bi se svi lovci okupili na jednom mjestu, žene bi istraživale okolicu u potrazi za plodovima, biljkama i sl., a  kad bi nešto pronašle, detaljno su pregledavale boju, okus, miris, izgled, teksturu... Stoga ne čudi zašto sva osjetila igraju važnu ulogu u odlučivanju hoće li kupiti određene cipele ili ne.

Kod lovaca je stvar jednostavnija - svaki jelen je jelen, svako meso je meso. Nema potrebe za izvolijevanjem.

14.12.2009. 13:44:38
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh