Za dvije godine će faliti 10 posto radnika
Tri najveća izazova s kojim će se kompanije nastaviti suočavati su rastući troškovi rada, jaz između dostupnih i potrebnih vještina zaposlenika te nemogućnost popunjavanja radnih mjesta na vrijeme.
- Kompanije posluju u nikad izazovnije vrijeme, a tri najveća izazova s kojim će se nastaviti suočavati su rastući troškovi rada, jaz između dostupnih i potrebnih vještina zaposlenika te nemogućnost popunjavanja radnih mjesta na vrijeme. Kao izravne posljedice takve situacije, povećat će se opseg posla za postojeću radnu snagu, cijena rada će nastaviti rasti te usporiti implementacija novih poslovnih rješenja unutar kompanija, pokazalo je najnovije istraživanje konzultantske kuće Horváth u kojem je sudjelovalo 50 financijskih direktora kompanija iz Europe i svijeta, među kojima 43% njih ostvaruje prihode preko milijardu eura, a 30% kompanija koje su sudjelovale u istraživanju imaju više od 5000 zaposlenika.
''Iako se često naglašava nedostatak zaposlenika s određenim tehničkim vještinama poput programera ili pak zaposlenika u građevinarstvu ili turizmu, istraživanje konzultantske kuće Horváth je pokazalo da kompanijama najviše nedostaje soft skills, odnosno vještina koja se tiču interakcije s kolegama - komunikacija, radna etika, motivacija, dobra suradnja te pronalazak rješenja, zatim slijede poslovne vještine (razumijevanje poslovanja kompanije, primjene digitalnih rješenja te njihovih implementacija) te funkcionalne vještine (razumijevanje procesa, poznavanje IT sustava te analitičnost)'', izjavio je Robert Ćuzela-Piljac iz konzultantske kuće Horváth.
Horváthovo istraživanje pokazalo je da će se kompanije do 2025. nastaviti suočavati s gorućim problemom nedostatka kvalitetne radne snage, te se procjenjuje da će svako 10. radno mjesto ostati nepopunjeno, a kao izravna posljedica očekuje se porast cijene rada od 16%, dok čak 93% kompanija planira manjak radnika nadomjestiti povećanjem opsega posla trenutnim zaposlenicima.
Istraživanje je pokazalo da 76% menadžera ističe kako se do zaposlenika teže dolazi zbog oštre globalne i regionalne konkurencije, 46% navodi promjene u demografiji, dok samo 5% menadžera izdvaja kako je problem u novcu koji plaćaju talentiranim zaposlenicima.
''Kako bi kompanije zadržale svoje zaposlenike te privukle nove, nužno je zaposlenicima ponuditi jasne mogućnosti daljnjeg usavršavanja, mogućnosti napredovanja te skratiti sam proces selekcije zaposlenika. Tu je iznimno važna uloga odjela ljudskih resursa koji treba promišljati strateški, te uzimati u obzir na koji način očekivanja novih generacija mogu biti u interakciji s ciljevima kompanije, kako bi se osigurao održiv rast poslovanja'', istaknuo je Robert Ćuzela-Piljac.
Novi komentar