YouTube sutra pokreće biznis posuđivanja filmova
Internetski servis za razmjenu videa spreman je na prvi korak prema online posuđivanju filmova
Prva verzija servisa za posuđivanje filmova putem YouTubea bit će dostupna korisnicima interneta u SAD-u od 22. siječnja, a u ponudi će se na početku nalaziti pet filmova s ovogodišnjeg Sundance Film Festivala.
"Bit će to veliki korak za YouTube koji već nekoliko godina pokušava unovčiti stranicu. Cilj im je sklopiti ugovore s velikim filmskim kućama", rekao je Mike McGuire, analitičar Garner Researcha za BBC News.
Vlasnici autorskih prava sadržaj će ustupiti s određenom cijenom na koju će YouTube dodati maržu za vlastite usluge. Filmovi koji će se naći u ponudi od 22. siječnja koštat će između 2,50 i 3,99 dolara, a kupac će ih moći pogledati unutar 48 sati.
Analitičari očekuju da će YouTube u skoroj budućnosti proširiti biznis posuđivanja na velike blockbustere poznatih producenata i popularne TV emisije. "Sundance je dobar početak, ali će za održivo poslovanje ključno biti pridobivanje velikih studija", tvrdi McGuire.
Međutim, pregovori s velikima neće biti nimalo laki. Filmske kuće dosad nisu bile spremne ustupiti ekskluzivan sadržaj YouTubeu te su se više oslanjale na suradnju s video sajtom Hulu kojeg su zajedno osnovali NBC Universal, News Corp i Walt Disney.
Također, konkurencija u pay-per-view fimskom biznisu je vrlo oštra. Izravnu konkurenciju YouTubeu će tako predstavljati Appleov iTunes, Amazon.com i Microsoftov Xbox Live.
Novi komentar