Vijesti biraju i objašnjavaju - glasovni asistenti
Reporteri bez granica se pitaju hoće li to značiti davanje tehnološkim tvrtkama više moći u izboru dostavljanja vijesti i boje se kako bi se time pojačala netrasparentnosti i neplaćanje distribucije već postojećih medijskih sadržaja
Ako ste mislili da ljudski rod ne može postati ovisniji o digitalijama... varate se - glasovni asistenti su pravi hit? Što rade? Biraju vam vijesti, čitaju sažetke i - objašnjavaju vam što to sve zapravo znači...
"Što ima?", postala je česta uzrečica korisnicima glasovnih asistenata zahvaljujući kojima je medijskim izdavačima otvoren novi kanal do kupaca. Istovremeno, međutim, raste zabrinutost zbog sve većeg utjecaja tehnoloških platformi u medijima.
Uređaji poput Alexe, Google Homea i Apple HomePoda sve više donose nove vijesti i sažetke te nude korisnicima opciju dubljih analiza i vijesti. Oni to jedino trebaju zatražiti.
BBC, Washington Post i američki nacionalni radio NPR razvili su vještine digitalnih asistenata koji korisnicima omogućuju slušanje ažuriranih ili drugih novinskih izvješća.
Glasovni asistenti koriste se umjesto radijskih ili televizijskih vijesti na zahtjev.
Novinskim organizacijama ove tehnologije stvaraju nove načine privlačenja novinske publike, izjavio je Damian Radcliffe, profesor novinarstva sa Sveučilišta Oregon.
Istraživanje Adobe Analyticsa otkrilo je da 32% američkih kućanstava koristi glasovne asistente, pri čemu ih većina to čini na dnevnoj bazi. Prema izvješću Edison Reasearcha, 77% korisnika reklo je da su vijesti važan razlog zbog kojeg imaju glasovnog asistenta.
Odvojena studija Reutersovog instituta na Oxfordu provedena među potrošačima u SAD-u, Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Južnoj Koreji, pokazala je da 43% ispitanih koristi glasovne asistente za "pristup najnovijim vijestima".
Mnoge novinske organizacije koje su izgubile čitatelje prelaskom u digitalno doba vide ovo kao priliku, rekao je Greg Sterling, analitičar tehnologije i urednik na blogu Search Engine Land.
Washington Post, u vlasništvu osnivača Amazona Jeffa Bezosa, nudi ažuriranja Alexe pa korisnici kako bi čuli prijelomne vijesti mogu pitati: Alexa, koje su moje obavijesti? ili Alexa, što sam propustio?.
Pridavanjem veće uloge tehnološkim platformama u dostavi vijesti, raste broj etičkih i legalnih pitanja, rekao je Tim Hwang, direktor harvardske inicijative za etičko upravljanje umjetnom inteligencijom. Platforma se stavlja u ulogu kustosa na vrlo jasan način, rekao je Hwang. Hwang dodaje kako da bi se glasovni uređaji mogli teže suočiti s prepoznavanjem vjerodostojnosti izvora određenih novinskih izvještaja. Odakle stižu vijesti, to je zanimljivo pitanje, rekao je.
Reporteri bez granica se pitaju hoće li to značiti davanje tehnološkim tvrtkama više moći u izboru dostavljanja vijesti i boje se kako bi se time pojačala netrasparentnosti i neplaćanje distribucije već postojećih medijskih sadržaja.
Većina ažuriranja uključuje izvještaje u radijskom stilu. No, poveznica s vijestima može biti transformirana u sintetičke glasove poput onih iz Alexe i Googlea.
Brojni glasovi stvoreni su po uzoru na pouzdanog prijatelja" što se razlikuje o uloge spikera, rekla je Judith Donath, istraživačica i savjetnica na harvardskom Berkman Klein Centru, koja piše knjigu o tehnologiji, povjerenju i prevari.
Donat je rekla da je moguće zamisliti da računalno generirani glasovi ponude emocije i tonalitet koji ljudi očekuju, ali to otvara delikatna pitanja. Jesmo li zadovoljni glasovnim vijestima koje sadrže emocionalni odgovor na tragediju ili sretan događaj, ako je emocija programirana?, pita se Donat.
Novi komentar