Veljača u Kinoteci u znaku Oscara
Ne propustite maraton filmova iz utrke za Oscara uz rame klasika s kojima su uspoređivani te hrvatsku kinopremijeru Rome Alfonsa Cuaróna
Veljača u kinu Kinoteka posvećena je jednoj od najvažnijih fešti pokretnih slika: Oscarima. Ususret i nakon dodjele nagrada Američke filmske akademije, koja se ove godine održava u u noći s nedjelje 9. na ponedjeljak 10. veljače, film postaje središnjom temom razgovora, rasprava i oklada, iščekivanja i navijanja ljubitelja filma diljem svijeta. Oskarovski program kina Kinoteka, podijeljen u tri cjeline, ponudit će niz razloga za posjet kinu, kako površnim poznavateljima, tako i stručnjacima za Oscare.
Tjedan uoči dodjele, od 4. do 9. veljače, najzagriženiji fanovi moći će pogledati maraton filmova iz distribucije koji su za Oscara nominirani u najprestižnijim kategorijama: najboljeg filma, režije, scenarija i glume, a nakon dodjele, između 10. i 22. veljače, nominirani filmovi prikazuju se uz rame naslovima na koje se referiraju, koje direktno citiraju, s kojima dijele neke sličnosti ili s kojima su bili uspoređivani.
Parazita tako gledamo zajedno sa Služavkom Kima Ki-younga, klasikom korejske kinematografije iz 1960. godine, koji je Bong Joon-ho naveo kao važan utjecaj na svoju klasnu satiru, a Bilo jednom... u Hollywoodu Quentina Tarantina uz Dolinu lutkica, camp klasik Marka Robsona iz 1967., u kojoj je Sharon Tate odigrala jednu od svojih najpoznatijih uloga.
Ako vam se svidjela paranoična atmosfera Svjetionika Roberta Eggersa, ne propustite Dobre momke Martina Scorsesea iz 1990., čiji se protagonist također gubi u vlastitoj maniji proganjanja. Kontroverzni Joker na repertoaru je uz čak dva filmska klasika: jedan je Kralj komedije (1982) Martina Scorsesea, čiji se antijunak Rupert Pupkin pojavljuje kao Murray Franklin, nedostižni uzor Arthura Flecka, a drugi je Američki psiho, crnohumorni triler Mary Harron, u kojem se granice između stvarnosti i zamišljaja psihotičnog uma brišu do neraspoznatljivosti.
Angažirana drama One su bombe Jaya Roacha, prvi studijski film koji se uhvatio u koštac s inicijativom #MeToo, prikazuje se u kombinaciji s Kramer protiv kramera, oskarovskim laureatom Roberta Bentona iz 1979., nastalim u jeku drugog vala feminizma i preispitivanja uloge žena (i muškaraca) u braku i obitelji. Obiteljskim i rodnim odnosima bave se i Male žene Grete Gerwig, koje gledamo uz izvrsnu komediju o obiteljskoj dinamici i razvodu Lignja i kit u režiji Gerwigina partnera Noaha Baumbacha, te uz Gerwigin izuzetni redateljski prvijenac Lady Bird iz 2017. godine, koji joj je donio nominaciju za Oscara za najbolju režiju.
Posljednji tjedan u mjesecu, od 25. do 29. veljače, proteći će u znaku prošlogodišnih finalista i laureata, a ciklus završava prošlogodišnjim oskarovcem, fascinantnom Romom Alfonsa Cuaróna u produkciji Netflixa, koji je nagrađen za režiju, kameru i strani film.
Novi komentar