Veliki uspjeh Veganuaryja
Ove godine na Veganuary se prijavilo rekordnih 400 tisuća ljudi koji su izabrali veganstvo, a i na hrvatski Vege izazov ove godine bilo je četiri puta više prijava nego prošle godine
U 2019. godini na Veganuary se prijavilo 250 tisuća ljudi iz cijeloga svijeta, a ove godine kampanja je oborila novi rekord s čak 400 tisuća prijavljenih. Ova sve popularnija međunarodna kampanja započela je 2014. godine te otada okuplja ljude koji se zavjetuju na mjesec dana veganske prehrane. Iz godine u godinu broj sudionika vrtoglavo raste, a prijave dolaze iz gotovo svih zemalja svijeta.
Smatra se da velik broj ljudi koji nisu potpisali prisegu također sudjeluje u akciji svojim svakodnevnim odabirom veganskih jela, a očekuje se da će brojni sudionici nastaviti s biljnom prehranom i po završetku siječnja. Proizvođači, trgovine i restorani šire svoju ponudu veganskih proizvoda i jela zahvaljujući ne samo veganima nego i onima koji nastoje smanjiti svoju konzumaciju mesa, mlijeka, jaja i meda te su shvatili da su veganski proizvodi namijenjeni svima, neovisno o načinu prehrane.
Hrvatska verzija Veganuaryja pod nazivom Vege izazov, koju vodi udruga Prijatelji životinja, ove godine također obara rekorde u broju prijavljenih. Preko stranice www.veganopolis.net prijave pristižu tijekom cijele godine svakodnevno, a u siječnju se povećava broj prijava. Ove godine u siječnju prijavilo se četiri puta više ljudi nego prošle godine! Krajem prošle godine Hrvatska je čak proglašena 30. najgostoljubivijom zemljom za vegane na svijetu, prema Globalnom veganskom indeksu.
Glasnogovornik Veganuaryja Tony Vernelli izjavio je da je porast broja prijavljenih u 2020. godini bio očekivan s obzirom na sve veću osviještenost ljudi o utjecaju uzgoja životinja na klimatske promjene, no da je konačan broj sudionika ipak nadmašio sva njihova očekivanja.
Ovoga siječnja samo u Ujedinjenome Kraljevstvu lansirane su stotine novih veganskih proizvoda uključujući bezmesne opcije u KFC-u, McDonald'su i Burger Kingu, a potražnja za njima daleko je veća od očekivane. KFC je u prvih mjesec dana prodao milijun veganskih burgera, dok je dostavljačka tvrtka Deliveroo objavila je da je broj narudžbi veganskih jela porastao za 78 % u odnosu na prošlu godinu
Ovakav drastičan porast zanimanja za vegansku prehranu ne iznenađuje s obzirom na širenje svijesti o potrebi za prelaskom na biljnu prehranu radi očuvanja planeta. Usto, na društvenim mrežama sve su prisutniji zapisi patnje životinja zahvaljujući rastućem broju aktivista i organizacija. Osim toga, gotovo svaki tjedan niču nova istraživanja o štetnosti konzumacije životinjskih proizvoda i prednosti biljne prehrane za ljudsko zdravlje.
Ovogodišnji ambasadori Veganuaryja bili su: Joaquin Phoenix, Alicia Silverstone, Mayim Bialik, Evanna Lynch i drugi koji, poput mnogih drugih svojih kolega, žive na veganskoj prehrani te promoviraju suosjećajni, ekološki i zdrav način života koristeći svoj ugled za širenje veganstva kao općeg dobra.
Osim što i među poznatim osobama kao što su glumci i pjevači ima sve više vegana, ovaj način života sve je više zastupljen i u svijetu sporta. Dokumentarni film „The Game Changers", koji je izašao krajem prošle godine, mnogima je otvorio oči te im pokazao da su uspješniji profesionalni sportaši na biljnoj prehrani i da veganska prehrana može pomoći svim osobama koje se aktivno bave sportom.
Neovisno o tome proizlazi li vaša motivacija za prelazak na vegansku prehranu iz brige za okoliš, suosjećanja prema životinjama ili želje za boljim zdravljem, Prijatelji životinja pozivaju sve da se pridruže tisućama ljudi koji su već prihvatili izazov. „Nemate što izgubiti, a dobit ćete mnogo", poručuju iz Udruge te upućuju na Vege izazov u trajanju od mjesec dana, koji se nalazi na www.veganopolis.net.
Novi komentar