« Hrvatska
objavljeno prije 10 godina i 10 mjeseci
HENDAL-LIDER

U graditeljstvu i turizmu očekivanja su pesimistična

Hendal-Liderov indeks optimizma pokazao je da su sektori graditeljstva i turizma u padu zbog nezadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Željko Šop/Cropix)
Više o

turizam

,

gospodarstvo

,

lider

,

Hendal

,

graditeljstvo

,

potres u Kraljevu

Hendal-Liderov indeks optimizma je ponovno u fazi recesije iako je u odnosu na ožujak narastao 2,2 postotna boda i u travnju iznosi 81,2 boda, budući su nezadovoljstvo trenutačnom situacijom i pesimistična očekivanja u graditeljstvu i turizmu toliko duboki da uopće ne dolazi do izražaja lagani rast optimizma u drugim sektorima, objavili su agencija Hendal i tjednik Lider.

Razlog za to jest pad očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci od 4,4 postotna boda, što upućuje na nepovoljnu ekonomsku situaciju za razvoj i oporavak gospodarstva.

Sektori graditeljstva i turizma i dalje pokazuju velike oscilacije u poslovnom optimizmu i u odnosu na ožujak ovaj su mjesec u velikom padu, ne samo zbog pada očekivanja od poslovanja u idućem razdoblju nego i zbog velikog nezadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom.

Sektoru građevinarstva optimizam je najviše pao, 24,1 postotni bod, i to zato što su se drastično smanjila očekivanja od poslovanja do kraja godine.

Rast optimizma u ožujku bio je rezultat reakcije građevinara na najavu Vladinih poticaja za kupnju stanova, ali s obzirom na kupovnu moć stanovništva i njegovu mogućnost realizacije stambenih kredita nije bio opravdan.

Uvođenje mjere Vlade za pomoć pri kupnji prve nekretnine moglo bi samo blago popraviti potražnju za stambenim kreditima, ali bez rasta zaposlenosti ta mjera neće donijeti toliko željen oporavak, ocjenjuje se.

Pad optimizma od 19,3 postotna boda u turističkom sektoru rezultat je nezadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom i pada očekivanja od poslovanja u idućim mjesecima.

Rast nezaposlenosti na domaćem tržištu rada daje naznake da će broj domaćih turista i dalje znatno padati idućih mjeseci, a pravo je pitanje hoće li porast dolazaka stranih turista moći nadoknaditi taj gubitak.

U sektoru proizvodnje zabilježen je blagi rast optimizma drugi mjesec zaredom koji se ponovno temelji na pozitivnim očekivanjima od poslovanja u idućih šest mjeseci, a zadovoljstvo sadašnjom poslovnom situacijom i dalje pada.

Sektor trgovine također bilježi blagi rast indeksa optimizma drugi mjesec zaredom. Ovaj je put rezultat optimizma velik rast zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom. Istodobno trgovinski sektor nije pretjerano optimističan glede poslovanja u idućih šest mjeseci s obzirom na razinu nezaposlenosti koja je i u ožujku blago rasla.

Uzorak istraživanja za Hlipo indeks uključuje 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u Hrvatskoj, a istraživanje se temelji na mjesečnoj anketi tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu, uslugama te turizmu. (hina/metro-portal)

29.04.2010. 12:59:33
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh