« Film
objavljeno prije 4 godine i 3 mjeseca
NEMILOSRDNI GADOVI

The Rover: Guy Pearce, drumski ratnik

Australski noir Davida Michôda kreće utabanim stazama „Mad Maxa“ i završava u totalnom krvoproliću

Bezakonje kao u Mad Maxu
Bezakonje kao u Mad Maxu (Arhiva)
Više o

The Rover

,

filmska kritika

,

Nemilosrdni gadovi

„Ne mora sve biti o nečemu", kaže u jednom trenutku filma „The Rover" (hrvatski „Rover") Robert Pattison, a svakome tko je gledao makar ijedan nastavak njegove „Sumrak sage" teško je ne složiti se s tom konstatacijom. Ali za razliku od filmova koji se ničime bave ležerno, zabavno i neozbiljno , postoje i oni koji ni o čemu govore nevjerojatno seriozno, samodopadno i pompozno, k'o Đuro Tomljenović kad se dohvati teškog gospodarskog trenutku Hrvatske. E, takav je otprilike slučaj sa spomenutim „Roverom", australskim filmom Davida Michôda („Animal Kingdom") za čije je žanrovsko određenje potrebno utrošiti više riječi nego za prepričavanje fabule.

Dakle, riječ je o futurističkom, postapokaliptičnom, distopijskom filmu ceste, odnosno akcijskom noir trileru vremenski smještenom 10 godina nakon neobjašnjenog kolapsa. Kakav god kolaps bio, bio je temeljit pa glavne junake zatječemo u australskoj zabiti kojom vlada bezakonje slično onome prije nego što su na Divlji zapad stigali Wyatt Earp i njegova braća. Guy Pearce igra Erica, bivšeg vojnika i farmera, koji staje u baru kako bi popio piće, no grupa kriminalaca u bijegu nakon pljačke za to vrijeme ukrade mu auto. Eric kreće u potjeru za njima kako bi vratio auto, a u tome dobiva neočekivanog partnera, ranjenog brata jednog iz ekipe koja je ukrala automobil, Reya.

Nije lako dokučiti što je to u australskom biću što ga vodi prema apokalipsi, ali očito se Michôd dobro osjeća na terenu koji je svojedobno utabao „Mad Max"; sivo-zeleno-žuti vizuali australske zabiti, ljudi pretvoreni u bijesne i paranoične poludivljake, prašnjavi automobili i beskonačne pustare, čini se da je to slika budućnosti koja plaši stanovnike tamo dolje. Iako vizualno uzbudljiv, a režijski vješt u kreiranju atmosfere beznađa, „Rover" ipak rijetko uspijeva izbjeći dojmu već viđenog pa osim „Mad Maxa" kao preteče na pamet padaju i Spielbergov „Duel", kao i rani filmovi Petera Weira.

Cijelu recenzija filma „Rover" možete pročitati na portalu Nemilosrdni gadovi.

10.09.2014. 08:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh