« Život
objavljeno prije 14 godina
GALLUP

Svjetsko istraživanje pokazalo da novac ne donosi dugoročnu sreću

Veliko istraživanje u 132 zemlje pokazalo je da novac donosi zadovoljstvo, ali ne i svakodnevnu sreću koju donose neke druge stvari

novac sreća
novac sreća (Shutterstock)
Više o

sreća

,

novac

,

Gallup

,

zadovoljstvo

Gallup je proveo veliko svjetsko istraživanje o tome donosi li novac zbilja sreću. Rezultati istraživanja koje je provedeno 2005. i 2006. godine objavljeni su u 'Journal of Personality and Social Psychology'. Studija je provedena na reprezentativnom uzroku u 132 zemlje, a zemlje koje su u njoj sudjelovale predstavljaju 96 posto svjetske populacije.

Autori kažu da je ovo bio prvi reprezentativni uzorak našeg planeta i da su na vrlo velikom uzorku različitih zemalja pokušali istražiti razloge zašto se pojam sreće povezuje s novcem.

Istražen je cijeli niz podataka ispitanika: prihodi, životni standard, imaju li osnovne uvjete za život, jesu li ispunjene njihove psihološke potrebe i tako dalje.

>> Ljudi od samog rođenja pokušavaju biti sretni

Ovo je novo istraživanje, slično kao i prijašnje studije, pokazalo da procjena života ili zadovoljstvo životom raste s osobnim i nacionalnim dohotkom. No pozitivni osjećaji, koji također rastu s većim prihodima, mnogo su jače povezani s nekim drugim faktorima, kao što su osjećaj poštovanja, podrška društva ili posao koji vas ispunjava.

>> Nekad je bolje maštati nego dobiti na lotu

Tako je ovo prva svjetska studija o sreći koja čini razliku između zadovoljstva životom, odnosno filozofskog uvjerenja da vam je u životu dobro, i pozitivnih i negativnih osjećaja koji se pojavljuju iz dana u dan, napominje Ed Diener, profesor psihologije na Sveučilištu Illinois i jedan od autora studije.

''Svi gledaju samo zadovoljstvo životom i prihode... Iako je istina da ćete s više novca biti zadovoljniji svojim životom, to ipak neće imati velik utjecaj na uživanje u životu'', zaključuje prof. Diener.

02.07.2010. 23:37:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh