« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 mjesec i 2 dana
SJAJNO!

Superhrana - 10 svakodnevnih namirnica

prehrambena industrija stavlja oznaku superhrane na namirnice bogatim hranjivim tvarima, sa sposobnostima da pozitivno utječu na zdravlje

Superhrana iz domaćeg vrta
Superhrana iz domaćeg vrta (Shutterstock)
Više o

superhrana

,

supernamirnice

Superhrana - je zapravo fake news, izraz koji su izmislili marketingaši kako bi prodali što više svojih proizvoda, jer ako pitate nutricioniste, nema supernamirnica koje su ključ dobrog zdravlja.

U pravilu, prehrambena industrija stavlja oznaku superhrane na namirnice bogatim hranjivim tvarima, sa sposobnostima da pozitivno utječu na zdravlje. 

No budući da nas izraz superhrana neće tako skoro napustiti, trebalo bi znati koje su namirnice stavljene na tu listu. 

Avokado - vrlo hranjivo voće, iako ga se često primjenjuje kao povrće u kulinarstvu. Bogat je mnogim hranjivim tvarima, uključujući vlakna, vitamine, minerale i zdrave masti.

Chia sjemenke - visoko su hranjiva namirnica, 100 grama sadrži čak 34,4 g vlakana, 16,5 g proteina i 26 g nezasićenih masnih kiselina. Vlakna u chia sjemenkama ne podižu šećer u krvi niti troše inzulin kada su probavljeni, pa su korisne za dijabetičare. Također, chia sjemenke zaista mogu poticati mršavljenje.

Češnjak - biljna namirnica usko povezana s lukom i porilukom. Dobar je izvor mangana, vitamina C, vitamina B6, selena i vlakana. Češnjak je popularan kulinarski sastojak zbog jakog okusa, ali se zbog svojih ljekovitih svojstava koristi stoljećima. Istraživanja pokazuju da češnjak može biti učinkovit u smanjenju kolesterola i krvnog tlaka, kao i kod jačanja imunološkog sustava.

Đumbir - koristi se i kao pojačivač okusa kod kuhanja, no i zbog svojih višestrukih ljekovitih djelovanja. Korijen đumbira sadrži antioksidanse, poput gingerola, koji su odgovorni za mnoge zdravstvene dobrobiti povezane s ovom hranom. Đumbir može biti učinkovit u suzbijanju mučnine i smanjenju boli od akutnih i kroničnih upalnih stanja.

Gljive - iako sadržaj hranjivih sastojaka ovisi o vrsti, gljive sadrže vitamin A, kalij, vlakna i nekoliko antioksidansa koji nisu prisutni u većini druge hrane.

Kefir - fermentirani napitak koji se pravi od mlijeka i sadrži bjelančevine, kalcij, vitamine skupine B, kalij i probiotike. Kefir je sličan jogurtu, ali ima manju konzistenciju i obično više sojeva probiotika od jogurta.

Kurkuma - koristi se za kuhanje i ima ljekovite blagodati. Kurkumin je aktivni spoj kurkume. Ima snažne antioksidacijske i protuupalne učinke i u središtu je većine istraživanja koja su vezane za kurkumu.

Losos - visoko hranljiva riba prepuna zdravih masnoća, bjelančevina, B vitamina, kalija i selena. To je jedan od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina koji su poznati po raznim zdravstvenim dobrobitima, poput smanjenja upale.

Maslinovo ulje - jedan od glavnih izvora masnoća u mediteranskoj prehrani. To može biti korisno u smanjenju srčanih bolesti, dijabetesa i drugih upalnih stanja.

Orašasti plodovi i sjemenke - bogati su vlaknima i biljnim proteinima. Također imaju razne biljne spojeve s protuupalnim i antioksidacijskim svojstvima, koji mogu zaštititi od oksidativnog stresa. Oni mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti i potaknuti gubitak kilograma

15.09.2019. 11:14:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh