« Život
objavljeno prije 3 godine
EHHH...

Što putnici misle o putovanjima

Novo istraživanje u koje je bilo uključeno više od 28.000 putnika iz 28 zemalja i teritorija uključujući i njih 1001 iz Hrvatske, otkriva da povodom distribucije cjepiva ljudi širom svijeta željno iščekuju nova putovanja

Biste li otišli negdje?
Biste li otišli negdje? (Arhiva)
Više o

putovanja

,

putovanja

Zbog utjecaja bolesti COVID-19 na naše svakodnevne živote protekla je godina bila jedna od najtežih dosad. Održavanje fizičke udaljenosti i ostajanje kod kuće postali su dio „novog normalnog". Iako teški dani možda još uvijek nisu iza nas, nova istraživanja otkrivaju da naša želja za istraživanjem svijeta ostaje nepromijenjena i da nakon mjeseci ograničenja putnici konačno vide svjetlo na kraju tunela, zahvaljujući primjeni cjepiva i drugim revolucionarnim medicinskim postignućima u borbi protiv bolesti COVID-19.

S misijom da svima olakša da istraže svijet, vodeća digitalna platforma za putovanja, Booking.com, donosi rezultate istraživanja provedenog među više od 28.000 putnika iz 28 država i teritorija* kako bi se saznalo čemu se putnici najviše nadaju sada kada ponovno postaje sigurno putovati te što smatraju potrebnim za oporavak turističkog sektora.

Cjepiva ulijevaju nadu i vraćaju optimizam putnicima

Iako se zna da pandemija još uvijek nije iza nas, dvije trećine putnika iz cijelog svijeta (66%) više se nadaju putovanjima u 2021. godini zahvaljujući ustrajnoj predanosti znanstvenih i zdravstvenih zajednica te primjeni cjepiva protiv bolesti COVID-19. Jednako toliko putnika (66%) navodi kako im je to što nisu bili u mogućnosti više putovati u 2020. godini potaknulo još veću čežnju za putovanjima u 2021. godini. 

Povjerenje u učinkovitost cjepiva na visokoj je razini. Više od polovice putnika širom svijeta (59%) navodi kako neće putovati u inozemstvo dok ne prime cjepivo, a taj broj doseže 68% među putnicima starijima od 55 godina. Nadalje, 55% putnika kaže da će putovati samo u zemlje koje su uvele programe cijepljenja. Međutim, još uvijek postoji određena razina suzdržanosti među dvije petine putnika (41%) koji su i dalje skeptični glede toga hoće li cjepivo doista doprinijeti sigurnijim putovanjima. 

U razdoblju nakon pandemije putovanja postaju glavni prioritet

Unatoč tome što su uglavnom optimistični, putnici širom svijeta potvrđuju da je to što u 2020. nisu mogli putovati kao prethodnih godina znatno utjecalo na njihovu dobrobit. Njih 48% primijetilo je negativan učinak na svoje mentalno zdravlje, a 47% kaže da im se javio osjećaj zatočenosti u vlastitom domu zbog ograničenja putovanja.

Njih 64% kaže da su im putovanja sada važnija nego prije pandemije. I to do te mjere da je gotovo tri četvrtine putnika (71%) izjavilo kako bi radije otišli na odmor u 2021. nego pronašli pravu ljubav. Ujedno bi i njih 66% dalo prednost putovanjima u odnosu na uspjeh na poslu te bi radije otišli na odmor nego dobili promaknuće.

Više od polovice putnika (53%) iskoristilo je višak vremena kod kuće za planiranje budućih putovanja, dok ih je gotovo polovica (45%) uštedjela više slobodnih dana, pa ih veseli mogućnost dužeg odmora u 2021. Prilikom maštanja o svom sljedećem odmoru šest od deset putnika (61%) vjeruje da će moći otputovati negdje na plažu do ljeta 2021., a 23% njih kaže da će im opuštajući izlet na plažu ili u spa centar biti prvi oblik putovanja na koji će otići kad to ponovno bude sigurno. Nakon iscrpljujuće godine samo 6% putnika rezervirat će aktivno putovanje, a samo 5% njih odabrat će odmor u gradu kao prioritet.

Zajedničkim naporima do zajedničkog cilja

Kako bi putnici na siguran način mogli ponovno istražiti odredišta za kojima čeznu, čini se da se svi slažu da vlade, putnici i općenito sektor putovanja moraju surađivati.

Uslijed utjecaja bolesti COVID-19 na sektor putovanja 95% putnika iz cijelog svijeta smatra da tom sektoru treba podrška kako bi se oporavio. Dvije trećine putnika (66%) vjeruju kako su vladini financijski poticaji potrebni za oporavak sektora putovanja, a više od polovice putnika (56%) boji se da taj sektor možda neće opstati bez vladinih potpora. Kada je riječ o praktičnijim propisima, 72% putnika navodi kako je potreban širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja, a 70% njih kaže kako bi vlade trebale surađivati s putničkim udruženjima i pružateljima usluga putovanja kako bi se postavili dosljedniji standardi.

Iako 70%** ispitanih partnera Booking.com-a uz određenu rezervu iskazuje optimizam glede budućnosti svog poslovanja, slažu se sa stavom putnika da je sektoru putovanja potrebna podrška jer bi većina njih voljela da vlade u budućnosti poduzmu više kako bi pružile potporu ovom sektoru tijekom trenutačne pandemijske krize. Prema mišljenjima iznajmljivača smještajnih objekata svih vrsta i veličina, sljedeća tri ključna područja zahtijevaju pozornost: dosljedniji međunarodni standardi kada su u pitanju savjeti i pravila za putovanja, brži programi primjene cjepiva i širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja**.

Međutim, kako 62%** pružatelja smještaja očekuju povećani interes za putovanja u 2021. godini, oni i dalje odrađuju svoj dio kako bi osigurali da se putnici osjećaju sigurno, a gotovo 70%** njih pojačalo je zdravstvene i sigurnosne mjere te su unaprijedili postupak čišćenja.

Pružatelji smještaja nisu jedini koji su spremni zasukati rukave. I 60% putnika iz cijelog svijeta spremno je prihvatiti da će moći putovati samo uz dokaz o cijepljenju. Istovremeno bi 73% putnika pristalo na nošenje maske za lice tijekom putovanja, a 64% njih čak bi podržalo i zabranu putovanja osobama bez maske (uz opravdane izuzetke). Dvije trećine putnika (66%) spremne su putovati isključivo u malim skupinama od 2 do 6 osoba.

Kako bi se pružila izravnija podrška turističkoj industriji, 17% putnika širom svijeta planira iskoristiti bonuse/vaučere od otkazanih putovanja umjesto da zatraže povrat novca, a jednako će ih toliko kupiti vaučere za obitelj i prijatelje, koji će se moći iskoristiti kada ponovno postane sigurno putovati. Osim toga, 31% putnika planira odabrati manje popularna odredišta, a 27% njih želi rezervirati neovisne smještajne objekte ili one u svom gradu ili njegovoj okolici kako bi podržalo lokalne tvrtke (20%).

07.04.2021. 13:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh