Sto ljudi, sto ćudi i - sto frizura!
U posljednje vrijeme različite tradicije sve češće se miješaju jedne s drugima pri čemu nastaju vrlo zanimljive kreacije
Kada bi neki izvanzemaljac znanstvenik posjetio planet Zemlju, on bi najvjerojatnije svoje kolege ovako izvijestio: Na ovom planetu živi više od sedam milijardi osoba. Gotovo svi na glavi imaju kosu, u prosjeku oko 100.000 vlasi. Ovisno gdje žive, ljudi svoju kosu njeguju i friziraju na vrlo različite načine. Neki je pletu, tapiraju, boje, ravnaju, neki nose dugu, a neki pak kratku kosu. Dotični znanstvenici bi ga zasigurno upitali zašto ljudi na Zemlji to čine? No, odgovor na ovo pitanje nemamo zapravo ni mi sami. Ono što je sigurno jest da je za nas kosa daleko više od zaštite od hladnoće i vrućine. Frizura simbolizira ljepotu, status, mitologiju ili religiju - ovisno o kojoj i kakvoj kulturi je riječ.
Drugim riječima, u različitim zemljama je i odnos prema kosi vrlo različit. Primjerice, u Japanu je kosa oduvijek vrijedila kao nešto ne samo dragocjeno već i vrlo živo. „Nekoć je čak bilo tako da ako je netko imao neku želju, taj si je odrezao pramen kose i odnio ga u hram", kaže japanski frizerski majstor Takamasa Ku Bu (umjetničko ime -Taka) i ujedno menadžer frizerskog salona „Mods Hair" u Düsseldorfu. Budući da u ovom gradu ionako živi mnogo Japanaca, on se odlučio posebno posvetiti upravo ovoj klijenteli. A to se primjećuje prije svega ne toliko na samim frizurama već i u tome što se ovdje uz samo pranje kose, šišanje i friziranje, nudi istodobno i masaža glave i ruku.Pramen kose za ispunjenje želja
Produženje kose za blondine
No, zašto nam je naša kosa i frizura toliko važna? Povjesničar umjetnosti Christian Janecke već dugo istražuje ovo područje iz kulturno-znanstvene perspektive. On navodi kako kosa više nema onu funkciju kakvu je nekoć imalo krzno, već je riječ o kulturnom „dobru". „Moglo bi se reći da što smo tijekom vremena gubili sve više kose, ono što nam je ostalo, počeli smo sve više cijeniti. Kosa je međutim istodobno i statusni simbol", objašnjava Janecke. Dodaje kako je u posljednje vrijeme sve više u trendu kombiniranje različitih tradicionalnih načina ukrašavanja i friziranje kose.
Ovaj fenomen može se vidjeti i u „Zeebra Tropicana" u Kölnu. Riječ je o trgovini afričkim proizvodima, ali u kojem se obično nalazi i frizerski salon. Ovo mjesto u gradu na Rajni postoji već više od 20 godina i nudi prije svega frizure prema zapadnoafričkoj tradiciji. „Pletenje kose na tipično 'afrički' način je sve popularniji. Ove frizure su u početku bile pogodne posebno za suhu kosu, no u međuvremenu k nama dolaze ne samo Afrikanci već uglavnom i Nijemci", kaže frizerka majstorica Baaba Yankah-Oduah. Ona je u Njemačku stigla iz Gane i ovdje otvorila prvi Afroshop u Kölnu gdje danas, kako kaže, frizira čak i mnoge blondine. One često žele da im Baaba u kosu uplete umjetne produžetke.
Majstori britvice - turski frizeri i njemački muškarci
Međutim, nisu samo žene te koje veliku važnost polažu posjetima frizeru. Muškarcima su njihove frizure također vrlo važne, uključujući i - frizure brada i brkova. No, i ovdje postoje razlike u načinu brijanja i šišanja. Primjerice, dok njemački frizeri svoju klijentelu briju u pravilu električnim brijaćim aparatom, Turčin Adnan Otukan svoje mušterije u salonu „Mens World" u Kölnu brije - britvicom, odnosno, žiletom. No, on ih istodobno ovim instrumentima i šiša. „To me naučio moj otac. Obzirom da sam oduvijek znao dobro crtati i slikati, počeo sam i mladima na glavi i bradi 'ucrtavati' razne oblike. Jedno vrijeme je to bilo jako popularno i pravi trend", kaže Otukan. Među njegovim klijentima je i njemački amaterski trkač maratona Gerd Mausbach kojem je na glavi 'ucrtao' tursku zastavu. Na maratonu u Istanbulu ova je frizura privukla veliku pozornost.
Frizeri kao Taka, Baaba i Adnan su sa sobom u Njemačku donijeli i tipične, tradicionalne frizure. One doduše ne traju vječno, već ih se mora obnavljati. Kosa u prosjeku naraste oko 0,5 milimetara dnevno. Samim time se i postavlja pitanje, zašto uopće cijeli taj trud oko kose i frizure? „To je zapravo sporedno. Ljudi ionako ne idu frizeru samo zato što im on ili ona kreiraju neku dobru frizuru već stoga jer taj dotični frizer takoreći najbolje razumije njihovu individualnost", kaže Janecke.
Novi komentar