Što je važnije - brand ili jamstvo?
Perilice za rublje programirane su za određeni broj okretaja, televizori za nekoliko tisuća radnih sati, a pisači za ispis određenog broja stranica
Jeste li i vi doživjeli da uređaj prestane raditi odmah nakon isteka jamstva, dok uređaji koje su kupili naši roditelji ili čak bake - još uvijek rade.
Studije su pokazale da su perilice za rublje programirane za određeni broj okretaja, televizori za nekoliko tisuća radnih sati, a pisači za ispis određenog broja stranica. Nakon toga se kvare, a rezervnih dijelova nema.
Jesu li kvarovi doista učestaliji nego nekad, najbolje znaju serviseri. "Kućanski aparati danas su sofistiiraniji i napredniji nego nekada, daleko do toga, ali su samim time izgubili na kvaliteti i pouzdanošću", rekao je Vedran Krček, vlasnik servisa kućanskih aparata Mašinko.
Najveća razlika u aparatima nekad i danas upravo je u elektronici. "Elektornike je puno i ona je sama po sebi kvarljiva, znači nije trajna, tako da proizvođači ne mogu to unaprijediti," dodaje.
"Najčešće se događa da nakon isteka garancije aparat ode i ispada da su doslovce poriktali s vremenom roka garancije. U biti danas kad kupujete aparat treba gledati da je što veća garancija i kupovati na taj način, da bi osigurali primarno tih 5 godina rada," naglasio je Krček.
Zastupnici u europarlamentu već dugo upozoravaju na opravdanu sumnju da se uređaji kvare programirano - odmah nakon isteka jamstva. Europska komisija zato je pokrenula istragu, objavila je izvješća, no države članice u borbu očito moraju same. "Ako pogledam neke transkripte svojih govora u europskom parlamentu, svaki sam započela ne želimo razliku između sjevera i juga, istoka i zapada, bogatih i siromašnih i želimo tu jednakost. zbog toga i jesmo ušli u tu Uniju, zbog toga što smo u prošlosti bili nejednako tretirani," izjavila je Dubravka Šuica, zastupnica u Europskom parlamentu.
U Francuskoj je zakonom zabranjeno programirano kvarenje, u Austriji postoji oznaka koja se dodjeljuje električnim uređajima koji dulje traju i lakše se popravljaju, u Švedskoj se daju porezne olakšice potrošačima koji uređaje nose na popravak. U Hrvatskoj zasad nema ništa od toga.
Nedavno je u Italiji donesena i presuda. Proizvođači Apple i Samsung kažnjeni su zbog namjernog usporavanja svojih uređaja.
No čini se da će se potrošači morati zaštititi sami. Ono za što im proizvođač jamči jest vrijeme garancije. U skladu s tim serviser također savjetuje: gledajte trajanje jamstva.
Novi komentar