Slavlje u Detroitu
Na automobilskom sajmu u Detroitu ima razloga za slavlje: čini se kako je kriza već i zaboravljena, a i nafta je jeftina. Ipak, jedino u Volkswagenu je raspoloženje tmurno
Ovog ponedjeljka (11.1.) počeo je automobilski sajam u Detroitu, North American International Auto Show - još uvijek najveći te vrste u SAD. Od krize više nema ni traga, a još se jedva netko uopće želi i sjećati doba kada je američka država novcem poreznika morala pomagati tamošnju automobilsku industriju.
Danas proizvođači automobila u SAD opet slave, a ovaj sajam u Detroitu dolazi u pravi trenutak; "možda u najbolje vrijeme ikad", kaže američki automobilski novinar Justin Hyde. Prošle godine se u SAD prodalo više automobila nego ikad, gotovo 17,5 milijuna novih vozila. Sva tri velika američka proizvođača opet posluju s dobiti, Ford i General Motors čak i sa odličnom dobiti.
Ali ne žale se niti proizvođači iz drugih zemalja. "Ovo su doista najbolja vremena za ovaj sektor", smatra Hyde. Naravno da je to onda i prilika predstaviti nove modele u ovoj propagandnoj manifestaciji u Detroitu za koju su proizvođači potrošili gotovo 200 milijuna dolara.
"Konji" opet divljaju po Americi
Ako su cijene goriva prije i mučile neke američke potrošače, danas se opet sa traka kotrljaju tipični američki monstrumi gdje niti 12 cilindara nije rijetkost. Tu su i novi modeli Amerikancima tako dragih Pick-Up-ova, ali i čitava serija luksuznih limuzina gdje i američki proizvođači žele europskim markama pomutiti račune. Tako će biti predstavljen i novi Cadillac, baš kao i novi Lincoln, najprestižnija marka koncerna Ford.
S druge strane, ne nedostaje i mnoštvo noviteta u sektoru alternativnih pogona: "I dalje će biti novih električnih automobila, usprkos niskoj cijeni nafte. Razlog tome jest da proizvođače i zakonodavac sili da njihova vozila troše manje goriva. Zato smatram da će zato biti još više vozila na hibridni i plug-in hibridni pogon", smatra američki novinar.
Novitete će u Detroitu predstaviti i čitav niz inozemnih proizvođača, od švedsko-kineskog Volva pa do Alfa Romea koji će predstaviti svoj model sa čak 510 "konja". Da je kriza u Americi prošlost vidi se i u ponudi luksuznog Bentleya koji će u Detroitu predstaviti svoj "terenac" - čija cijena tek počinje kod 200 tisuća eura.
Ipak među svim tim kromom i blještavim karoserijama će tamo biti i prisutan koncern koji nema nikakvog razloga za slavlje: u Detroit dolazi i novi predsjednik uprave Volkswagena Matthias Müller kako bi se - već po tko zna koji put - ispričao tamošnjim mušterijama zbog skandala sa krivotvorenjem vrijednosti ispušnih plinova u njihovim vozilima.
Müllera na svom prvom posjetu Detroitu u toj funkciji ne čeka samo nastup na sajmu, nego možda još neugodniji posjet Washingtonu. Naime, tamo se treba sastati i sa čelnicima američkog ureda za očuvanje okoliša EPA kako bi razgovarao o skandalu sa krivotvorenim nalazima vrijednosti ispušnih plinova. Povrh toga je tu i čitav niz sudskih tužbi koje će Volkswagen još skupo koštati.Američki potrošači to teško opraštaju Volkswagenu: ovog prosinca su na tom tržištu zabilježili pad prometa od čak 9% u usporedi s istim razdobljem prošle godine, a uzevši na čitavu 2015. je VW izgubio 5% udjela na tržištu. Gotovo je apsurdno kako potrošači strože kažnjavaju samu marku Volkswagen - nego Audi, makar je to automobil istog koncerna sa istim motorom kao i u Volkswagenu.
Novi komentar