Škole su tvornice ljudska bića
Škole zatupljuju, uništavaju ideje i proizvode klonove - kažu istraživanja, a ako to tvrdi NASA, možda je vrijeme da se ozbiljno zabrinemo
Djeca su po svojoj prirodi kreativna no svjetski edukativni sustav intenzivno radi na tome da tu kreativnost uguši u korijenu, tvrdi NASA.
Dr. George Land nedavno je osmislio testiranje kojime se mjeri kreativnost znanstvenika i inženjera u Nasi. On i njegova suradnica Beth Jarman, ostali su impresionirani rezultatima koji ukazuju na izvore kreativnosti i činjenicom da neke odrasle osobe uopće ne posjeduju tu karakteristiku.
Zbog toga su odlučili provesti još jedno ispitivanje, ovaj puta na 1 600 djece između 4 i 5 godina. Provjeravalo se na koji način djeca dolaze do inovativnih ideja kojima rješavaju probleme.
Rezultati koje su dobiti ukazuju na to da se 95% djece može svrstatati u kategoriju genija prema načinu na koji funkcionira njihova mašta.
No kada je pet godina kasnije dr.Land ponovio eksperiment na istoj djeci, postotak je pao za zabrinjavajućih 30%. Do njihove 15. godine dječja kreativnost drastično se smanjila. Kod odraslih ona iznosi svega 2%.
Kako je to moguće?
Dr.Land tvrdi da je sve počelo industrijalizacijom. Gradili smo tvornice pa je postalo potrebno imati ljude koji bi u njima radili. Zato smo počeli graditi i tvornice za ljude - škole.
Škole u potpunosti onemogućavaju našem mozgu da razmišlja slobodno, mašta i izražava se kreativno. One nas prisiljavaju da razmišljamo na isti, unaprijed određeni i propisani način. Naučeni smo kritizirati sve što je drugačije, što se ne uklapa u kalup u koji smo se prisiljeni uklopiti.
Dr. land upozorava da se takav sustav mora promijeniti prije nego što postane prekasno. Potrebno je uvježbavati kreativnost, maštu i sanjarenje jer su upravo na taj način nastali sve najveći izumi danas poznati ljudskom društvu.
Sve počinje od ideje, a kako bismo dobili ideju, najprije trebamo naučiti maštati o tome da budemo drugačiji od drugih.
Novi komentar