Recenzija filma Salt

,

recenzija filma

,

Koncert za violončelo

,

Coco Chanel

„Salt" je, ni kriv ni dužan, postao žrtvom okolnosti unutar hrvatske kinematografije. Distributer Continental film nije se uspio dogovoriti s Blitz-Cinestarom oko datuma otvaranja zbog podudaranja s „Posljednjim Airbenderom" kojeg distribuira upravo Blitz. Iz toga razloga, film se na kraju nije ni prikazivao u Cinestaru, već samo u Movieplexu, čiji je vlasnik pak Continental film. No, takvim razrješenjem zapravo gube svi.

Continental film će ostvariti značajno slabiji rezultat bez prikazivanja u multiplexima Cinestar koji drže preko dvije trećine hrvatskog kino tržišta, a istodobno i Cinestar neće ništa utržiti od film koji bi vrlo vjerojatno bio trenutno najgledaniji (PR-ovski se zgodno poklopila i priča o Angelininom dolasku na Brijune). Donekle će profitirati tek Movieplex jer će ipak imati nešto veću posjetu, ali utržak će za Continental film u konačnici ipak biti manji nego da je „Salt" igrao posvuda.

Naposljetku, na gubitku će biti i gledatelji jer, nažalost, velika većina niti ne provjerava što igra u drugim kinima osim Cinestara te će mnogi propustiti film. Ako se ovakav trend nastavi, a čini se da je ista sudbina snašla i „Pisca iz sjene" Romana Polanskog, tada će gledatelji, ukoliko ne budu proaktivniji, biti zakinuti i za puno bolje naslove. „Salt" možda i nije film čije gledanje će vam promijeniti život, ali je više nego solidna špijunska akcija i sasvim sigurno nije zaslužio ovakvu sudbinu.

Početni zaplet je više nego jednostavan. Ruski prebjeg optuži Salt, vrhunsku agenticu CIA-e, da je „uspavana" ruska špijunka sa zadatkom da ubije ruskog predsjednika u posjeti SAD-u. Salt, međutim ne čeka na ispitivanje već se daje u bijeg pred svojim dojučerašnjim kolegama. I od tuda su gledatelji otprilike na istoj razini kao i američki agenti koji pokušavaju shvatiti njene motive i namjere. Je li Salt uistinu ruska špijunka ili joj je namješteno pa sad pokušava spasiti svog supruga i osujetiti ruske planove.

Redatelj Philip Noyce(„Patriotske igre", „Neposredna opasnost", „Mirni Amerikanac")  sigurno vodi radnju filma, osiguravajući dugotrajnu napetost, dajući nam naznake rješenja, ali ih i umješno prikrivajući. Schreiber, Ejiofor i Olbrychski su uredno odradili svoje uloge, ali ovo je film u potpunosti podređen Angelini Jolie i ona se odlično snašla u ulozi još jedne akcijske junakinje, premda ne toliko atraktivne kao Lare Croft.

Ono što filmu najviše smeta i zašto ipak nije vrhunski špijunsko-akcijski film (poput recentnog serijala o Jasonu Bournu) jest pretjerivanje u nekim akcijskim scenama koje kao da su ispale iz Jamesa Bonda osamdesetih godina. Teško je shvatiti zašto u tako visokobudžetnom filmu u kojem se dosta polagalo na priču ne mogu zaobići i te dječji naivne akcijske eskapade. To i malo vještiji zaključak filma, bez nespretno ostvarene najave nastavka, učinile bi „Salt" odličnim, umjesto vrlo dobrim  akcijskim filmom.

Salt
SAD, 2010.
Režija: Philip Noyce