Razgovor u povodu – akademski slikar Peter Weisz
"Privilegija umjetnika je da bez obzira na godine može raditi, biti aktivan. Igra se i tako ostaje dijete cijeog života i uvijek spreman učiti i uvijek željan novih spoznaja", kaže Weisz
Peter Weisz, suvremeni hrvatski i izraelski likovni umjetnik, akademski slikar, kontinuirano stvara u svom atelijeru niz desetljeća, izlaže na brojnim izložbama diljem svijeta.
G. Weisz, imate značajno iskustvo, stvaralačko, izlagačko, životno. Što je bitno za razvoj umjetnika ?
- Po meni, za razvoj umjetnika su potrebne promjene i okoline i ljudi. Ja slikam na osnovi utisaka, akumuliram kroz poznanstva razne emocije od raznih ljudi sa kojima se družim. Pomoglo mi je i to da sam živio u više raznih zemalja, u nekima sam poznavao jezik,u drugima ne... i uvijek su to bile situacije kada ste se u novoj sredini morali dokazati. I punio sam se - i praznio na osnovi utisaka. Cijelo vrijeme ujedno i učio. Svaki čovjek kojeg upoznate je bogat i od svakoga možete naučiti nešto novo.
Kako se razvajao Vaš spektar slikarskih motiva, od početaka do danas?
- Radio sam po instinktu - vjerujući da je to jedino iskreno. I na Akademiji u Parizu, koju sam pohađao - već prvi dan nam je profesor Clairine rekao...." Radite ono što imate potrebu raditi. Učite na vlastitim greškama. Naša Akademija želi od Vas stvoriti umjetnike, ne samo vrhunske majstore. Umjetnik se postaje kroz rad, greške i uočavanje grešaka koje činite u svom radu".
Pojavljuju li se dileme u radu i danas?
- Dileme su stalno prisutne. Nemoguće je uvijek uraditi djela sa kojima ste 100% zadovoljni.
Vi ste autor kompleksnog opusa, jeste li zadovoljni realiziranim?
- Zadovoljan sam svojim životom i onim što sam ostvario kao umjetnik. Imam za sobom više od 200 izložbi - širom svijeta, upoznao zanimljive ljude kroz to i kroz umjetničko djelovanje.
Koliko su godine života, pa i iskustvo važne za umjetnika?
- U mladosti vas pokreće znatiželja i energija. U starosti ih možete usmjeravati i dodati iskustvo. Svako doba za umjetnika, ako je kreativan je dobro.
Kako pronaći pravu mjeru, skladan odnos između stvaralaštva i izlaganja, kvalitete i popularnosti?
- Kao umjetnik, ako ste iskreni - najvažnije je udovoljiti svoju potrebu za kreativnim izričajem - koji prvenstveno mora vas zadovoljiti. Tek nakon toga dolazi potreba da to prikažete i drugima kroz izložbe, znatiželjan na reakcije drugh ljudi i koliko njih i na koji način će prepoznati ono to se vi izrazili svojim djelom. Zadovoljni ste u koliko publika prepozna atmosferu i ugođaj, emociju vašeg rada. I uvijek se nađe takvih ljudi u manjem ili većem broju poslije svake izložbe. Kvalitetno je ono što i sami smatrate kvalitetnim - a popularnost je prolazna, posebno ako ste kao ja mijenjali i gradove i države u kojima ste boravili, živjeli i stvarali.
Gdje umjetnici najbolje žive?
- Meni je bilo najljepše živjeti gdje je bilo puno drugih umjetnika, neovisno koje umjetničke discipline zastupali, s kojima sam se mogao družiti, izmjenjivati iskustva i učiti od njih.
A loše?
- Loše je tamo gdje toga nema....
Stalno radite, što je novo?
- Dok imam ideja i energije radim. Privilegija umjetnika je da bez obzira na godine može raditi, biti aktivan. Igra se i tako ostaje dijete cijeog života i uvijek spreman učiti i uvijek željan novih spoznaja.
Djelujete aktivno u međunarodnim umjetničkim organizacijama.
- Da - kao su predsjednik međunarodne umjetničke organizacije WAG (www.wagames.org) u kontaktu sam sa umjetnicima iz više od 60 zemalja svijeta.
Planovi?
- Planova dugoročnih nemam...ni godine mi to ne dozvoljavaju :). Sretan sam kada napravim neku dobru sliku. Pruži li mi se prilika - rado ću izlagati...ako galerija ili netko drugi odradi sve pripreme za izložbu.
Koga od suvremenih umjetnika najviše cijenite, volite?
- Teško bih mogao izdvojiti jedno ili dva imena suvremenih umjetnika - ima puno kvalitetnih umjetnika, različitog umjetničkog izričaja... a i inače cijenim i poštujem svaki kreativni rad... makar i u pokušaju.
Novi komentar