Rasprodaje su baš kao droga ... stvarno!
Obično se u nekoj kupovini odluči u dijeliću sekunde, bez puno razmišljanja, prvo dolazi dobar osjećaj i navala pozitivnih emocija, no ubrzo uslijedi intenzivan osjećaj krivnje
Shopping manija tek je počela s Crnim petkom, još jednom uvoznom glupošću koja služi trgovinama za rješavanje zaliha koje ne mogu prodati, a zašto im uspijeva - zato što smo ovisni!
Naime, znanstvenici su dokazali da osjećaj kupovine na rasprodaji nije puno drugačiji od ovisnosti o alkoholu, drogi ili čak hrani - čak i oni kojima nije dijagnosticiran poremećaj kompulzivnog kupovanja mogu osjetiti sličnu groznicu.
Obično se u nekoj kupovini odluči u dijeliću sekunde, bez puno razmišljanja, prvo dolazi dobar osjećaj i navala pozitivnih emocija, no ubrzo uslijedi intenzivan osjećaj krivnje, slično narkomanu ili alkoholičaru, kad kupac poželi još.
Inače odluke donosimo sporije, u koracima koji se izmjenjuju u jedinstvenoj sekvenci za svakog čovjeka u zavisnosti od preferencija, no kad vidimo znak rasprodaje - sve pada u vodu, kažu znanstvenici sa Sveučilišta New York u Buffalu. Kad znamo da je voditeljica istraživanja Keonyung Oh specijalist u neuromarketingu, trebali bi je poslušati ...
Katalizator je u tim slučajevima ulazak u omiljenu trgovinu, bila ona fizička ili na webu, a sam čin ulaska daje znak tijelu da počne proizvoditi veće količine dopamina, neurotransmitera koji nam daje osjećaj ugode i nagrade.
Ukratko, ako vi ne znate ništa o neuromarketingu, ne brinite - trgovci znaju sve i ispraznit će vam novčanik u trenu ... osim ako ipak ne odlučite ostati kod kuće i surfati po stranicama koje ne prodaju ništa.
Novi komentar