B
« Lifestyle GASTRO
objavljeno prije 1 godinu i 9 mjeseci
MLJAC

Povrće na tanjuru u ožujku

Sezonsko je povrće uvijek najbolji izbor hrane na tanjuru, a evo što je prava stvar za ožujak

Artičoke se može spremiti na mali milijun načina
Artičoke se može spremiti na mali milijun načina (Arhiva)
Više o

sezonsko povrće

,

ožujak

,

kelj

,

repa

,

ljutika

,

artičoka

,

rotkvice

Domaće povrće na tržnicama još uvijek je minimalni dio ponude, no ipak ga ima dovoljno za ukusne i zdrave obroke. Sezonsko povrće u ožujku je zapravo superpovrće puno vlakana, nutrijenata i vitamina koji će osnažiti imunitet, dati energiju i sačuvati zdravlje.

Krenimo s keljom kojeg se može naći cijelu zimu, a bogatstvo kalija, vlakna i vitamina A i C uz velike količine kalcija je pravi izvor zdravlja. Gorak okus možete ukloniti kratkim kuhanjem na pari, a u našim se krajevima obično radi na lešo ili kao varivo.

Repa je prebogata kalijem, vlaknima i vitaminom C, a uz to je puna antioksidansa. Nije zanemarivo ni željezo, kalcij i vitamin K. Često se priprema kao varivo, uz pire krumpir kao prilog.

Ljutika je srodnik luka blažeg okusa, a isto kao i luk učinkovito djeluje u borbi protiv karcinoma. Dobro je ubaciti ljutiku u svakodnevnu prehranu, a obično se koristi u preljevima i umacima te salatama.

Artičoka, zanimljiva mediteranska biljka kod nas raste samoniklo na otocima srednje i južne Dalmacije. Spada među deset namirnica s najviše antioksidanata. Artičoke treba očistiti i kuhati s malo limunovog soka do 45 minuta. Artičoki ne treba soli jer ima visoke razine natrija u sebi.

Rotkvice su prvi znak proljeća na tržnicama, no ove prve su još uvijek ljute. No, kako imaju puno kalija, vlakana, folne kiseline i vitamina C uz neznatan broj kalorija, možete ih slobodno grickati cijeli dan.

06.03.2013. 20:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh izrada Origami