Policija bi odvozila aute pijanih vozača
Svaki drugi pijani vozač koji je skrivio nesreću protekle godine je poginuo, a u 36 nesreća s mrtvima čak je 19 vozača u krvi imalo više od 1,5 promila alkohola. Zagrebačka policija stoga će početi provoditi nove, još strože mjere nadzora i tako pijane vozače micati s ceste i odvoditi na triježnjenje, a njihove automobile premještati, i to na razdoblje od najviše 12 sati. Zasad još nije poznato gdje će i tko odvoziti automobile, a direktor Zagrebparkinga Mato Kraljević napomenuo je da njegovu tvrtku još nije kontaktirao nitko iz PUZ-a radi eventualnog angažiranja pauka.
Profesor na Fakultetu prometnih znanosti dr. Željko Marušić smatra kako bi trebalo bolje stupnjevati dopuštenu granicu alkoholiziranosti, ne samo ovisno o dobi vozača, nego i o vrsti vozila. Statistike pokazuju da je rizik stradavanja na motociklu 20 puta veći nego u autu.
Zbog toga, za profesionalce, vozače automobila do 21 godine i vozače motocikala do 25 predlažemo limit od nula promila, za vozače automobila od 21 do 25 godina i sve vozače motocikala s navršenih 25 godina 0,2 promila, a za ostale 0,5 promila - kaže Marušić koji ističe kako je još važnije da se vozača, koji je uhvaćen s nedopuštenom količinom alkohola, spriječi da ponovi taj opasan prekršaj i, doslovce, nekoga ubije.
- Ako mu se izmjeri 0,51 promil i više, vozilo bi trebalo na trošak vlasnika premjestiti na odlagalište, a vozač bi ga mogao preuzeti tek kad se otrijezni - rekao je Marušić te dodao kako je to praksa u skandinavskim zemljama, Njemačkoj i Francuskoj. Također bi od 0,81 promila alkoholiziranost u vožnji trebalo tretirati kao kazneno djelo, a ako se vozaču izmjeri više od jednog promila, trebalo bi ga, uz kaznenu prijavu, privesti u policiju, jer tada se radi o pravoj pogibelji. Tako rade u SAD-u, te u nekim skandinavskim zemljama - upozorava Marušić.
Novi komentar