Pivo je out, koja su pića in?
U posljednjih pet godina ispijanje piva je godišnje padalo po prosječnoj stopi od 0,6 posto, da bi lani taj pad naglo ubrzao i to na 1,8 posto u odnosu na 2015. godinu
Male craft iliti zanatske pivovare su naglo dobile na popularnosti, pa bi čovjek lako pomislio da je pivo hit piće... što nije istina, jer mu već godinama popularnost - uporno pada.
U posljednjih pet godina ispijanje piva je godišnje padalo po prosječnoj stopi od 0,6 posto, da bi lani taj pad naglo ubrzao i to na 1,8 posto u odnosu na 2015. godinu. Pad u konzumaciji pive bio je i glavnim uzrokom smanjenja konzumacije svih alkoholnih pića u 2016. godini i to za 1,3 posto. Prosječni godišnji pad u prethodnih pet godina iznosio je 0,3 posto.
Što se onda pije?
Jaka alkoholna pića su, među raznim kategorijama alkoholnih napitaka, jedna od rijetkih koja su lani na globalnoj razini zabilježila rast, i to od skromnih 0,3 posto. Najveći poticaj takvom trendu stiže iz rasta potrošnje džina (+3,7 posto), tekile (+5,2 posto) te viskija (+1,7 posto).
Džin, kao zamjena za votku, posljednjih godina sve je popularniji, posebno u Europi. Što se tiče vina, ukupna potrošnja je uglavnom stabilna (lani je zabilježen vrlo blagi pad od 0,1 posto), iako unutar same kategorije raste potrošnja pjenušaca, a pada konzumacija klasičnih vina.
Na cijelom tržištu alkoholnih pića posljednjih godina se primjećuje trend rasta skupljih i kvalitetnijih napitaka nauštrb jeftinijih i dostupnijih. Posebno je to vidljivo na tržištu viskija (američki i irski), ruma, tekile te džina gdje je primijećen rast prodaje skupljih, tzv. premium brendova. Slično se može primijetiti čak i na tržištu piva gdje klasičnim velikim pivovarama dio ionako padajućeg tržišta oduzimaju male zanatske craft pivovare.
Novi komentar