« Hrvatska
objavljeno prije 14 godina i 11 mjeseci
ŽELJEZNIČKA TRAGEDIJA

Pet osumnjičenih privedeni istražnom sucu u Splitu

Petorka, koja se uglavnom branila šutnjom, osumnjičena je za počinjavanje općeopasne radnje uslijed koje je došlo do tragedije

Privođenje Ivana Medaka
Privođenje Ivana Medaka (Igor Sambolec/CROPIX)
Više o

Split

,

,

privođenje

,

Ivan Medak

,

željeznička nesreća

,

Rudine

,

nesreća nagibnog vlaka

,

Ivan Tomašković

,

retardant

,

Drago Rogulj

,

In-trade

,

Jozo Bazina

,

Branko Tišljar

Splitska policija je danas poslijepodne istražnom sucu Županijskoga suda u Splitu privela petoricu osumnjičenika zbog teškog kaznenog djela opće opasne radnje zbog koje je u željezničkoj nesreći 24. srpnja u Rudinama u blizini Kaštela poginulo šestero putnika, a 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno.

U policiji nisu željeli potvrditi identitet privedenih, ali doznaje se kako je riječ o direktoru Sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi Ivanu Medaku, voditelju zaštite od požara u HŽ Infrastrukturi Sekcije u Splitu Dragi Rogulju, direktoru trgovačkog društva 'In-trade' Ivanu Tomaškoviću, njegovu tastu i savjetniku u tomu trgovačkom društvu Jozi Bazini i voditelju vatrogasaca DVD-a Stružac-Kutina Branku Tišljaru.

Načelnik Odjela općeg kriminaliteta Neno Gudelj izjavio je kako se oni sumnjiče da su izravno povezani za izazivanje željezničke nesreće jer je očevid pokazao da je uzrok iskliznuća nagibnoga vlaka "tretiranje kolosijeka sredstvom za sprječavanje požara 'retardantom'", koji je bio ondje gdje nije trebao - na tračnicama. Zbog toga su pri kočenju blokirani kotači vlaka, a zatim je došlo i do iskliznuća s tračnica.

Medak i Rogulj prijavljeni su zato što nisu nadzirali posipavanje iako su to morali činiti po svim pravilima, a Rogulj je taj dan bio u smjeni. Tomašković i njegov tast Bazina, inženjer zaštite na radu, odgovorni su jer je tvrtka 'In-trade' uvezla retardant koji prije toga nije bio testiran na tračnicama.

Peti osumnjičenik Tišljar bio je na dan nesreće na protupožarnom vlaku, tzv. robelu, koji je protupožarno sredstvo posipavao oko tračnica. Kako se čulo u policiji, struka nalaže da se protupožarno sredstvo u naseljenome mjestu posipava najmanje šest metara od pruge, a taj je razmak u nenaseljenim mjestima osam metara.

Voditelj vatrogasaca iz Kutine, rekao je Gudelj, izradio je prskalicu, no sve je učinjeno nestručno. Za posao nabave i špricanja retardantom bila je ugovorena cijena od 957.700 kuna, a kako doznaje Jutarnji list sam retardant je u nabavi koštao samo oko 30 tisuća dolara pa se kriminalistička obrada u tom slučaju nastavlja.

Izvor: Hina

28.07.2009. 18:03:09
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh