Pet najglupljih grešaka koje možete učiniti kupujući online
Online transakcije još su uvijek većini ljudi relativna nepoznanica, ali njima se iz dana u dan koristi sve više ljudi, što dovodi do sve češćih problema i grešaka
Svatko tko je barem nakratko radio u raznoraznim službama za korisnike reći će vam da kupci neprestano dolaze s najrazličitijim problemima i primjedbama, od kojih mnoge nisu ni razumne, niti logične. Online transakcije još su uvijek većini ljudi relativna nepoznanica, ali njima se s druge strane iz dana u dan koristi sve više ljudi. Portal Mint.com donosi najčešće pogreške koje rade kupci online,a mi vam prenosimo najzanimljivije od njih.
1. Kupovanje istog proizvoda dvaput
Ovo je daleko najčešća pogreška koju rade kupci preko Interneta. Kupujete nešto online, poput avionske karte ili knjige i pratite postupak kupnje koji vas vodi kroz nekoliko različitih ekrana. Dolazite do posljednjeg na kojem trebate potvrditi kupnju, ali računalo vam se smrzne na nekoliko sekundi. Ne znajući, vi ponovo stišćete tipku „kupi", možda i više puta. Računalo se ubrzo odmrzava, a vi ste upravo kupili dvije karte viška. Nažalost, često je slučaj da tvrtke ne vraćaju novce za ovakve greške.
Kako spriječiti: Kad jednom kliknete tipku „Kupi", vrlo je vjerojatno da je sustav zabilježio da ste nešto odlučili kupiti, bez obzira na to što piše na ekranu - čak i „Greška 404" ne znači da vaša kupnja nije zabilježena.
Što ako vam se ipak dogodi: Odmah nazovite tvrtku i provjerite što je njihov sustav zabilježio. Nemali dio kompanija ima tzv. „grace period" u kojem će otkazati vašu kupnju bez dodatnih troškova po vas.
2. Zaboravljanje uzimanja računa
Nemojte se smijati. Čak i najiskusniji online kupci ponekad zaborave provjeriti račun koji im je izdan pri kupnji. Kao rezultat toga može vam se dogoditi cijeli niz neugodnosti, od previda malih grešaka do neočekivanih naknadnih troškova. Jednostavno, ne imati nikakav dokaz o nekoj provedenoj novčanoj transakciji može vam na mnogo načina zagorčati život.
Kako spriječiti: Mislite, osim da spremate sve online račune koje dobijete? Osigurajte da vam je e-mail adresa kompanije od koje nešto kupujete na tzv. „bijeloj" listi vašeg e-mail servisa, kako se ne bi dogodilo da ju sustav prepozna kao spam i baci u smeće, a vi ne dobijete račun.
Što ako vam se ipak dogodi: Budući da se stvari online kupuju preko kartica ili sustava poput PayPala, dobra je vijest što takvi načini plaćanja ostavljaju čvrst elektronički trag koji se u slučaju greške lako može pratiti. Ne zaboravite redovito provjeravati izvješća s vaših debitnih i kreditnih kartica.
3. Ne obnavljanje svojih podataka
Možda će vam ovo zvučati kao mala stvar, ali ukoliko zaboravite osvježavati svoje podatke u obrascima koje ste ispunili online, lako se može dogoditi da vam proizvod kojeg ste naručili bude poslan na krivu adresu ili da vam tvrtka pošalje važan e-mail na već godinama neaktivan e-mail račun. Ovo se događa puno češće nego što mislite, stoga oprez.
Kako spriječiti: Nema tu puno filozofije, redovito osvježavajte svoje podatke svaki put kada se promijene.
Što ako vam se ipak dogodi: Imamo dobre vijesti. Većina kompanija ima razumijevanja za ovakve greške, ali ono nije beskonačno. Nakon što vam kompanija prvi puta izađe u susret i riješi stvar, odmah ispravite pogrešne podatke.
4. Zivkanje online kompanije telefonom
Da, ponekad jednostavno morate uzeti slušalicu i nazvati. S druge strane, kad je online biznis u pitanju, telefonski su pozivi često kontraproduktivni. Kad zovete telefonom, nemate nikakav pouzdan način da zabilježite razgovor, niti da spremite njegov sadržaj kao dokaz. Unatoč tomu što većina kompanija čuva snimke razgovora svojih call centara, to rade isključivo za svoje potrebe, a ne zbog vas.
Kako spriječiti: Kad god je to moguće, koristite e-mail za pritužbe ili reklamacije.
Što ako vam se ipak dogodi: Čak i kad vas tvrtka zamoli da nazovete za rješavanje nekog problema, inzistirajte da dobijete pisanu potvrdu zahtjeva.
5. Zaboravljanje razlike online i offline kupnje
Mnogi na ovo često zaborave, ali postoji jasna i važna razlika između kupovanja u „stvarnom životu" i one online. Kupovanje stvari online često je jeftinije, pa čak i ugodnije, budući da sve možete raditi iz svog naslonjača, ali sa sobom nosi cijeli niz potencijalnih problema i rizika s kojima se morate unaprijed pomiriti i što je više moguće pripremiti se na njih. Trgovine s fizičkom lokacijom uglavnom vam neće raditi probleme s vraćanjem proizvoda, što često nije slučaj sa predmetom kojeg ste kupili u online trgovini na drugom kraju svijeta.
Kako spriječiti: Jednostavno, budite svjesni ove razlike i nemojte se čuditi ako morate malo više platiti offline „punu" uslugu.
Što ako vam se ipak dogodi: Dignite frku i inzistirajte na svojim pravima. Ovo je jedini donekle pouzdan način da dobijete što želite od tvrtke koja se nalazi u drugoj zemlji ili gradu. Svi dobri trgovci znaju da glasni i nezadovoljni kupci ne trebaju nikome.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar