Pala prodaja pametnih telefona
Iako kinesko tržište usporava aktivnost analitičari predviđaju snažniji rast na tržištima u nastajanju poput Indije i Afrike gdje ukupno milijardu ljudi i dalje ne posjeduje pametni telefon
Tržište pametnih telefona bilježi pad prodaje u 2018. između jedan i tri posto. No telefonirati se očito mora, pa analitičari u 2019. predviđaju oporavak tržišta.
U Kini, najvećem svjetskom tržištu pametnih telefona s udjelom od 30 posto u globalnim isporukama prodaja pada posljednje dvije godine. Analitičari procjenjuju da se kinesko tržište pametnih telefona u prošloj godini smanjilo za devet posto zbog usporavanja gospodarstva, slabije valute i trgovinskog rata s SAD-om.
Konzultantska tvrtka IDC pak prognozira da je u 2018. globalno tržište mobilnih telefona palo za tri posto. U prošloj godini isporučeno je 1,42 milijarde pametnih telefona, dok je 2017. isporučeno njih 1,47 milijardi.
Analitičari predviđaju oporavak tržišta u drugoj polovici 2019. i to za 2,6 posto. Do 2022. godine očekuje se isporuka1,57 milijardi pametnih telefona diljem svijeta.
Iako kinesko tržište usporava aktivnost analitičari predviđaju snažniji rast na tržištima u nastajanju poput Indije i Afrike gdje ukupno milijardu ljudi i dalje ne posjeduje pametni telefon.
Dominacija kineskih proizvođača
U 2019. godini mogao bi se nastaviti rast udjela kineskih proizvođača pametnih telefona kao što su Xiaomi i Oppo na svjetskom tržištu. Te kompanije, kao i Huawei, padom Applea i Samsunga, osvojile su veći dio tržišta u 2018. godini.
Na kraju trećeg tromjesečja 2018. udjel Samsunga na svjetskom tržištu iznosio je 20,3 posto, dok je godinu ranije bio 22,1 posto.
Kineski Huawei pretekao je Apple, te je na kraju trećeg tromjesečja imao udjel od 14,6 posto, prema godinu dana ranije zabilježenih 10,4 posto.
Apple je, pak, imao udjel od 13,2 posto, za 0,8 postotnih bodova više nego godinu ranije, no raj rast nije mu bio dovoljan da zadrži drugu poziciju u svijetu po prodaji mobitela.
Rast tržišnog udjela ostvarili su i kineski Xiaomi i Oppo. Xiaomijev udjel porastao je na 9,5 posto, s godinu ranije zabilježenih 7,5 posto. a Oppov na 8,4 posto, s prošlogodišnjih 8,1 posto.
>> Pratite vijesti iz Hi Tech rubrike na Facebook stranici Hi Tech by Metro Portal i na Instagramu >>
Novi komentar