« Biznis
objavljeno prije 16 dana i 2 sata
PRIJAVITE SE :)

Otvorene prijave za treći godišnji Booking Booster

Booking Booster 3.0: Booking.com ističe ključna područja kojima će se posvetiti start-up tvrtke u sektoru održivog turizma

Ako imate ideju...
Ako imate ideju... (Booking.com)
Više o

Booking Booster 3.0

,

booking.com

,

startup

Booking.com, predvodnik na tržištu putovanja, najavio je otvaranje prijava za treći godišnji Booking Booster, program novčane potpore za start-up tvrtke u sektoru održivog turizma. Booking.com poziva start-up tvrtke iz cijeloga svijeta koje rade na rješenjima temeljenima na tehnologiji radi svladavanja izazova s kojima se suočava održivi turizam - u različitim područjima - da se prijave za potporu u okviru fonda od 2 milijuna eura.

Kako bi proslavio treću godinu održavanja programa, Booking.com također ističe četiri ključna područja za inovacije koje pokreću start-up tvrtke koje se bave rješavanjem problema s održivosti u turističkoj branši, uključujući projekte prethodnih dobitnika.

Ravnomjernija raspodjela pogodnosti i pozitivnih učinaka turizma

Prevelika gužva u nekim od najomiljenijih svjetskih odredišta trenutačno je jedna od najhitnijih i najvažnijih tema u okviru održivog turizma kojom se trenutačno bave brojne start-up tvrtke, u gradovima kao što su Amsterdam, Venecija i Barcelona. S obzirom na to da su međunarodni turisti povećali broj međunarodnih dolazaka s 25 milijuna u 1950. na preko 1,3 milijarde u 2017., Svjetska turistička organizacija predviđa da će taj sektor nastaviti rasti po stopi od 3,3% godišnje do 2030. godine, kada se predviđa da će 1,8 milijardi turista prijeći granice.[1]

U nedavnom istraživanju[2] Booking.com-a utvrđeno je da je većina putnika jako otvorena prema ideji da prilagode mjesto i način putovanja te aktivnosti tijekom boravka kako bi se ravnomjernije raspodijelili pozitivni učinci i pogodnosti koje uzrokuje njihovo putovanje. Zapravo, više od polovice svjetskih putnika spremno je boraviti izvan centra grada (51%) ili putovati izvan vrhunca sezone (68%). Skoro polovica putnika (47%) također je spremna preskočiti glavne turističke atrakcije u korist nekih manje poznatih alternativa. Štoviše, 54% putnika kaže da bi produžili svoj boravak s namjerom da otputuju izvan glavnih turističkih područja. Sve to ističe značajni potencijal za povećanje inovacije u ovom sektoru kako bi se putnicima omogućilo da istraže više, otkriju neka manje atraktivna područja i podupru više lokalnih tvrtki.

Stvaranje ekonomskih prilika za žene uz pomoć tehnologije putovanja

Stopa zaposlenih žena u najproduktivnijoj dobi (u dobi od 25-54 godine) na globalnoj razini iznosi 63%, u odnosu na 94% među muškarcima, a razlika u plaćama među spolovima na globalnoj razini trenutačno iznosi 23%.[3] Kao jedan od Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda, spolna ravnopravnost i jačanje položaja žena iznimno su važne teme i za Booking.com. Opseg ovog problema također je vidljiv u sve većem broju start-up tvrtki diljem svijeta koje uvode inovativne koncepte i poslovne modele kako bi pozicionirali usluge vezane uz putovanja kao sredstvo putem kojeg žene mogu samostalno ostvariti prihod.

Jedan od inspirativnih primjera u okviru ovog većeg pokreta s ciljem borbe protiv neravnopravnosti među spolovima kroz inovaciju je program Women on Wheels (Žene za upravljačem) tvrtke Sakha Consulting, jednog od dobitnika novčane potpore Booster programa za 2018. godinu. Tijekom sljedeće dvije godine u okviru programa osiguravat će potporu za život za više od 1.000 siromašnijih žena koje će kao vozačice ukupno ostvariti prihode od 2 milijuna eura za sebe i svoje obitelji, a istovremeno će ženama diljem Indije pružiti više od milijun sigurnih vožnji.

Promoviranje uključivog rasta za lokalne zajednice s manjkom resursa

U često citiranom statističkom izvješću UN-ovog Programa zaštite okoliša, procjenjuje se da za svakih 100 USD koje turisti iz zemalja u razvoju potroše na putovanje, tek 5 USD ostaje u državi i koristi lokalnom odredištu i zajednici. Ovo predstavlja značajnu priliku za tvrtke koje pružaju usluge putovanja da pomognu lokalnim zajednicama kako bi što bolje iskoristile prednosti koje donosi globalni turizam i promovirale uključiv model rasta za turistički sektor kao cjelinu. U nedavnom istraživanju Booking.com-a, gotovo je dvije trećine putnika (65%) reklo da su spremni potražiti više lokalnih proizvoda umjesto popularnih turističkih suvenira. Nadalje, više od pola globalnih putnika (53%) zainteresirano je za doživljaje koje organizira lokalna zajednica, ako bi to pomoglo u ublažavanju negativnih utjecaja turizma.[2]

Odličan primjer rastućeg broja start-up tvrtki koje žele riješiti ovaj problem je peer-to-peer platforma za putovanja Backstreet Academy. Njezin je cilj borba protiv siromaštva pomoću turizma i tehnologije. Od osvajanje novčane potpore u okviru programa Booster u 2017. godini, tvrtka je uspjela povećati broj mikro-poduzetnika s kojima surađuje u jugoistočnoj Aziji za 16% i gotovo je udvostručila prihode koje je pomogla ostvariti za lokalnu zajednicu. Omogućavanjem putnicima da putem njihove platforme izravno komuniciraju s obrtnicima pomogli su očuvati 213 tradicija, zanata i primjera nematerijalne kulturne baštine u 2017., a u 2018. godini tu brojku namjeravaju povećati na 240.

Zaštita okoliša

Mnogo je složenih i međusobno povezanih izazova kada su u pitanju izazovi vezani uz okoliš kojima se bave start-up tvrtke iz sektora održivih putovanja. Među njih spada ograničen pristup pitkoj vodi, kao i problemi vezani uz plastičan otpad i iscrpljivanje prirodnih resursa. Iako je skoro 70% svjetske površine prekriveno vodom, tek je 2,5% vode pitko, a većina je zatočena u ledu.[4] Prema podacima Ujedinjenih naroda, u proteklom je stoljeću potrošnja vode rasla dvostruko brže (i više) od stope rasta stanovništva. Za zajednice koje se već hrvaju s nedostatkom pitke vode, to nužno znači oslanjanje na flaširanu vodu, s kojom dolazi povećanje operativnih troškova, ali i posljedica po okoliš. Program Ujedinjenih naroda za okoliš je podatak da se svake godine na svjetskoj razini proizvede 300 milijuna tona plastičnog otpada, što je otprilike jednako težini cijele ljudske populacije. Velik dio tog plastičnog otpada završava u rijekama i oceanima, čime se zagađuje svjetska zaliha pitke vode, ugrožavaju morski ekosustavi te uništavaju plaže i druga obalna odredišta.

Dobitnik Booster nagrade 2017., Desolenator, bavi se problemom vode i plastike te svojom najmodernijom tehnologijom koristi sunčevu energiju za proizvodnju pitke vode iz svih izvora. Tim tvrtke Desolenator trenutačno se priprema za niz važnih pilot-projekata predviđenih za 2019. godinu, među kojima je i projekt u sklopu kojega će se u jednom otočkom resortu u Kambodži sve plastične boce za vodu zamijeniti njihovim održivim rješenjima. Tim tvrtke Desolenator vjeruje da će već u prvoj godini pilot-projekta u Kambodži hotelu uštedjeti više od 33.000 $ u operativnim troškovima, izbjeći korištenje više od 30.000 plastičnih boca i smanjiti njihov ugljični otisak za više od osam tona.

Booking Booster 3.0

Što se tiče programa Booking Booster za 2019. godinu, Booking.com će odabrati i pozvati 10 start-up tvrtki iz sektora održivog turizma koje su svoje poslovne planove spremne povećati u sklopu trotjednog programa ubrzavanja koji će se održati u svibnju 2019. godine u Amsterdamu.

Navedeni će se program sastojati od niza predavanja, praktičnih radionica i savjetodavnih treninga, a vrhunac događanja bit će konačno predstavljanje ideja i dodjela nagrada u iznosu do 500.000 € iz nagradnog fonda Booking.com-a vrijednog 2 milijuna eura. Svrha tih nagrada je pomoć u sljedećoj fazi rasta predviđenoj za odabrane start-up tvrtke. Sve će tvrtke ostvariti pravo i na stalno mentorstvo i savjetovanje stručnjaka tvrtke Booking.com, kao i različite prilike za suradnju s Booking.com-om na potencijalnim inovativnim projektima te eksperimentima kako bi i time pospješili svoj budući rast.

„U trećoj godini programa i sve smo više impresionirani poduzetničkim duhom start-up tvrtki koje se prijavljuju za Booking Booster kao i nadahnjujućim inovacijama koje razvijaju u ključnim područjima povezanim s disperzijom turizma, kreiranjem novih ekonomskih prilika za žene, promoviranje uključivog rasta za zajednice s manjom resursa i razvijanje naprednih tehnoloških rješenja koja će odredišta diljem svijeta održavati sretnima i zdravima", kaže Gillian Tans, predsjednica i CEO Booking.com-a. „Čvrsto vjerujemo u moć tehnologije da nabolje transformira način na koji istražujemo svijet i veselimo se podržati sljedeći naraštaj tvrtki koje žele donijeti promjene i koje žele imati trajni i održivi utjecaj na turizam."

Uz pomaganje putnicima da istraže i dožive više od 143.000 jedinstvenih odredišta diljem svijeta, Booking.com također želi pridonijeti održavanju zdravlja tih odredišta kako bi i sljedeće generacije mogle u uživati u njima u budućnosti. Zajedno s programima Booking Cares Fund i Booking Cares Labs, Booking Booster Program djeluje uz bok Booking.com-ovu internom volonterskom programu u okviru kojeg zaposlenici u partnerstvu s lokalnim organizacijama rade na poboljšanju odredišta diljem svijeta. Ove inicijative zajedno potvrđuju i šire namjeru Booking.com-a da pozitivno djeluje na globalni turizam. Za više informacija o nadolazećim programima i prilikama, molimo da posjetite stranicu Booking Cares.

Start-up tvrtke iz cijeloga svijeta mogu se prijaviti za Booking Booster Program 2019. od danas (1. studenog 2018.). Prijave je moguće slati do 2. prosinca 2018., a zainteresirane start-up tvrtke potpune informacije i dodatne detalje mogu pročitati u odjeljku Booking Booster na internetskoj stranici Booking Caresa.

[1] UNWTO Executive Summary (sažetak), 'Overtourism'? - Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions.

[2] Istraživanje je neovisno proveo Booking.com na uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih 12 mjesec/planiraju putovati u sljedećih 12 mjeseci. Anketu je ispunilo ukupno 21.500 ispitanika (uključujući po 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, SAD-a, UK-a, Rusije, Indonezije, Kolumbije i Južne Koreje te po 500 iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Tajvana, Meksika, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela). Ispitanici su ispunili online anketu između 10. i 30. kolovoza 2018.

[3] UNWOMEN (2018), Turning Promises into action: Gender Equality in the 2030 agenda for sustainable development.

[4] https://www.nationalgeographic.com/environment/freshwater/freshwater-crisis/

05.11.2018. 13:31:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh