Okus Applea više nije isti
Glavni razlog su cijene koje posljednje tri godine neprekidno rastu što je na kraju priznao i sam Tim Cook
Trend prodaje iPhonea je prekinut. U prvom fiskalnom tromjesečju 2019., prihodi od prodaje pametnih telefona smanjeni su sa 61,104 milijarde dolara na 51,982 milijarde dolara ili gotovo 15 posto. Je li na pomolu ozbiljna kriza ili je samo prolazna?
Od pojave iPhonea u 2007. godini njegova prodaja je konstantno rasla. Vrhunac je dosegnut 2013. s prodanih 231,53 milijuna iPhone uređaja. Ove prodajne brojke zadržale su se sve do prvog laganog pada 2016. godine. Negativan trend se nastavio do danas. Iako Apple nije otkrio točne podatke o prodaji svojih pametnih telefona u zadnjem fiskalnom tromjesečju, financijski rezultati pokazuju neuspješno razdoblje. Prihodi od prodaje iPhona smanjeni su za 15 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
*Potpuno izvješće tvrtke Apple za prvu fiskalnu četvrtinu 2019. dostupno je na službenim stranicama.
Međutim, Apple se suočava s još jednom lošom vijesti. U podacima koje je objavio IDC za Q4 2018. , drugo mjesto na globalnom tržištu pametnih telefona ugroženo im je od Huaweija.
Zašto se iPhone prodaje sve lošije?
Jedan od razlog smanjenog interesa potrošača za kupnju novih iPhonea je nedostatak inovacija i sve manja konkurentnost onome što nude rivali. Činjenica je, nakon smrti Stevea Jobsa, Apple ima sve manje inovacija na novim izdanjima uređaja zbog škrtosti šefa tvrtke Tima Cooka. U istraživanje i razvoj ulaže samo 5,1 % prihoda od prodaje. Na drugoj strani Samsung Electronicsa ulaže 7% dok Huawei čak 15 %.
Ipak, glavni razlog su cijene koje posljednje tri godine neprekidno rastu što je na kraju priznao sam Cook. Ujedno je najavio smanjenje cijena u nekim regijama gdje je došlo do značajne promjene tečaja nacionalne valute u odnosu na američki dolar. i održao svoje obećanje. Tako su distributeri u Kini već smanjili cijene uređajima za 150 dolara što je aktiviralo kupovanje. Na primjer, prodaja iPhone modela nakon smanjena cijena 13. siječnja na Suning platformi porasla je za 83 % . Među njima, iPhone 8 i iphone XR su najpopularniji modeli. Tkođer je Skycat, 13. siječnja snizio cijene, a prodaja je skočila je 76% od 29. siječnja. U bliskoj budućnosti očekuje se revidiranje cijena u nekim drugim zemljama svijeta, gdje su, zahvaljujući snažnom rastu dolara i eura, iPhone modeli postali mnogo skuplji.
Međutim, unatoč svim problemima s kojima se američki tehnološki div suočava, udio na tržištu u kategoriji premium modela im je još uvijek oko 22 posto, prema izvještaju agencije Counterpoint Research. Vrijedno je spomenuti da je prodaja Mac i iPad uređaja donijela 8,7 % i 16,9 % više prihoda, dok su prihodi od vlasničkih usluga im porasli za 19,1%. Isto tako u 2018. baza Apple korisnika ( uključujući iPhone, iPad, Mac, Apple TV, iPod . Apple Watch) narasla je s 1,3 milijarde na 1,4 milijarde. Ovi podaci pokazuju jednu stvar na makro nivou: Appleove mogućnosti su nesumnjivo moćne, a temelj je iPhone.
Novi komentar