Odjevene u crveno snažnije privlače muškarce
'Više bi novca potrošili na ženu odjevenu u crveno'
Žene koje prije izlaska s dečkom, suprugom ili muškim prijateljem, odluče odjenuti malu crvenu, umjesto male crne haljine, vjerojatno će zamijetiti kako im je partner puno pažljiviji i velikodušniji nego obično, ustvrdili su znanstvenici s njujorškog Sveučilišta Rochester, a rezultate istraživanja objavili su u stručnom časopisu za psihologiju Journal of Personality and Social Psychology.
Provedena istraživanja pokazala su da su muškarcima privlačnije žene koje su, na prikazanim im fotografijama bile odjevene u crveno, od žena ili djevojaka koje su bile odjevene u odjeću neke druge boje. Većina ispitanika je priznala da bi više novca potrošila na ženu odjevenu u crveno, nego u odjeću neke druge boje, prenijeli su britanski mediji.
Profesor psihologije s njujorškog sveučilišta Andrew Elliot, koji je vodio istraživanje, potvrdio je pretpostavku prema kojoj je crvena boja - boja romantike, što primjerice, objašnjava zašto su čestitke koje se tradicionalno šalju na Valentinovo obično crvene boje ili zašto se u parfumerijama najbolje prodaju ruževi za usne crvene boje.
'Crvena opasnost'
Elliot vjeruje da bi korijeni te "crvene opasnosti" mogli biti prilično primitivne biološke prirode. S obzirom na genetsku sličnost ljudi i razvijenijih primata, podsjetio je kako neke primate mužjake posebno privlače ženke, čiji genitalni organi tijekom ovulacije poprimaju svijetlocrvenu boju, odašiljući mužjacima svojevrsne seksualne signale.
U istraživanju koje su proveli Elliot i suradnici sudjelovalo je više od stotinu studenata, kojima su pokazane fotografije nekoliko žena. Zadaća im je bila odgovoriti u kojoj su im mjeri privlačne, koje bi među njima željeli poljubiti i s koliko bi njih željeli voditi ljubav. Zanimljivo je da je na njihove odgovore utjecala čak i boja okvira fotografije.
Većini ispitanika privlačnije su bile žene čije su fotografije bile uokvirene crvenim okvirom, za razliku od fotografije iste žene u bijelom, zelenom ili sivom okviru. Isto se dogodilo i kad su ispitanicima pokazane digitalno uređene fotografije žena odjevenih u istu haljinu, no druge boje.
Crvena haljina i u ovom slučaju bila presudna. Na pitanje "Zamislite da s ovom osobom izlazite na spoj i imate 100 dolara. Koliko biste bili spremni potrošiti?", većina muškaraca odgovorila je kako bi na ženu u crvenom potrošila više od 100 dolara.
"Fascinantno je otkriće da nešto tako rasprostranjeno poput boje, može imati takav učinak na naše ponašanje, a da toga nismo svjesni", zaključio je prof. Elliot. (hina/metro-portal)
Novi komentar