Odjeća je više od estetike
Anna Akbari, stručnjakinja za vizualnu sociologiju, tvrdi da kategorizacija odjeće i pametno kupovanje imaju katarzičan učinak na pojedinca
Stručnjakinja za odijevanje i garderobu Anna Akbari kaže da pomoć stručnjaka koji bi analizirao stanje u vašem ormaru, vaš izgled i način odijevanja, sve kako bi naglasio ono dobro i eliminirao loše, nije rezervirana samo za poznate osobe. Anna se možda čini pomalo ekstravagantnom, ali imajte na umu da posjeduje diplomu doktora vizualne sociologije i da je specijalizirana za problematiku javnih nastupa i samoprezentacije. Ona kaže da sređivanje vlastitog ormara može imati katarzičan učinak.
Više od estetike
Moda ima emocionalni učinak na vas htjeli vi to ili ne. Akbari tvrdi da smo svi mi emotivno vezani za određene odjevne predmete kao i njihovu povijest. Zato je sređivanje ormara, odnosno pametno biranje odjeće koju nosimo na neki način terapeutski proces koji nadilazi estetiku. Ona naglasak daje vezi između vizualnog izgleda i toga kako se osoba prikazuje pred drugima i zanima ju kako ta veza utječe na sposobnost pojedinca da traži moć. Odjeća ljudima omogućuje da se igraju s onim što i tko žele biti i eksperimentirati s vlastitim identitetom.
Ormar pod povećalom
Osobe koje traže pomoć od savjetnika i stručnjaka za odijevanje obično su u nekom obliku prijelaznosti. Možda trebaju i traže drugi posao, žele hodati s novim ljudima, slave rođendan ili događaj koji označava prekretnicu u životu i slično. Zato kategorizacija odjeće (na primjer, za posao i za izlaske) može donijeti veliku emocionalnu korist. Tu se radi o gradnji identiteta, odbacivanju starih sebe i prihvaćanju nečeg novog. „Moj cilj nije potaknuti ljude da budu egoistični već da imaju više samopouzdanja i da se više cijene", kaže Akbari. „Ono što nosimo je produžetak našeg tijela i identiteta; naš društvenu uspjeh uvelike ovisi o našoj sposobnosti da iskažemo našu inteligenciju i sam izgled - u biti mi smo poput nekakvog paketa." To je tako zato što živimo u vizualnom društvu, u društvu u kojem prvo vidimo i zatim reagiramo na temelju primijećenog. U urbanim sredinama izgled je najvažniji jer nemamo vremena da bismo nekome posvetili više od jednog pogleda kako bismo o njemu nešto više naučili - eto zašto je izgled bitan.
Frivolno ili funkcionalno
Moda se često smatra kao nešto sasvim frivolno, neozbiljno, ali klijenti koje Akbari ima uopće nisu ovisnici o modi niti se smatraju modno osviještenima. Međutim, nitko od njih ne oklijeva priznati da su izgled i odjeća u sredini u kojoj žive od ogromne važnosti. 'Krojački' odabiri koje ljudi donose podsvjesno obično su odraz onoga kako se ljudi osjećaju u prostoru te kako misle da ih drugi vide. Naš odnos s odjećom je puno dublji nego što to želimo priznati. Kad nešto nosite iznova i iznova, vrijednost tog komada odjeće nadmašuje onu cifru koju ste platili za nj. Jer odjeća počinje prikazivati ono kako vi sami sebe vidite, kako vas drugi znaju i da vam je netko skine osjećali biste se pomalo sirovo i nepotpuno.
Trenirka protiv odijela
Akbari uvjerava da je pametno kupovanje važan dio održivog katarzičnog procesa - zato je dobro odijelo na vrhu njene ljestvice odjevnih prioriteta. Lako je primijetiti promjene u razini samopouzdanja kod bilo kojeg čovjeka čim obuče odijelo. Odijelo na neki način ima moć kad obuhvati tijelo - mijenja ponašanje i držanje čovjeka i daje mu energiju. Čim ga obučete osjećate se profesionalnije i produktivnije za razliku od toga kad nosite stare hlače ili trenirku. Akbari, u slučaju klijentica, ipak mora biti taktičnija. „Žene žude za tim muškim elementom (moć, samopouzdanje, samouvjerenost),ali pod uvjetom da to ne bude nauštrb ženstvenosti", objašnjava stručnjakinja. One žele naglasiti svoje obline, ali muku muče s tim jer to odmah asocira na njihovu seksualnost, barem u većini umova drugih ljudi, a to može biti poprilično zbunjujuće.
Novi komentar