Odijelo ipak čini čovjeka
Svi vole surađivati s osobama koje doživljavamo povjerljivim i pouzdanim, a na žalost često se moramo oslanjati na prvi dojam kako bismo nekoga procijenili
Napredak u karijeri može se postići kreativnošću i individualnošću, ali oni slobodnijeg duha trebaju svakako preispitati svoj izgled i nekonvencionalno ponašanje, jer je cijeli niz istraživanja pokazao da se potencijalni suradnici i klijenti lako mogu odbiti izgledom i ponašanjem koje izlazi iz standarda.
Narodski rečeno, odijelo ipak čini čovjeka, pokazalo je istraživanje provedeno na kalifornijskom sveučilištu San Marcos - svi vole surađivati s osobama koje doživljavamo povjerljivim i pouzdanim, a na žalost često se moramo oslanjati na prvi dojam kako bismo nekoga procijenili.
>> Odjeća znači više od estetike >>
U takvim situacijama oni nekonvencionalnog odijevanja i ponašanja najčešće gube utrku s osobama koje se drže tradicionalnih standarda usađenih odgojem i okolinom. Ma koliko je u zadnje vrijeme došlo do ozbiljnih promjena, naročito u pogledu frizura i nakita, i dalje je poslovni čovjek - čovjek u odijelu s uredno ispeglanom košuljom, kravatom i ulaštenim cipelama, uredne frizure i brade.
S druge strane, ni ženama nije puno lakše, jer se one s čudnijim frizurama i viškom šminke obično proglašavaju vjetropirkama kojima je izgled važniji od posla, pa je i nježnijem spolu bolje nabaciti neki konzervativni kostimić nego lepršavu haljinicu.
>> Kako odjećom doći do boljeg posla >>
Zanimljivo je da su nasmiješene osobe, koje su za vrijeme razgovora ili upoznavanja sugovornika gledale ravno u oči ocijenjene vrlo pozitivno. Osobito vrijednim radnicima procijenjeni su oni koji su pod rukom nosili planer, dokumente ili laptop te su odavali dojam zaposlenosti.
Sve u svemu, neke stare navike teško umiru.
Novi komentar