Nestlé poziva Hrvate da otpad od hrane pretvore u ljubav
Iz domova mjesečno bacimo oko 12 kilograma hrane, što je jednako 30 odrezaka, 133 pakiranja čokolade ili 150 porcija lisnate salate
Nestlé Adriatic na Međunarodni dan osviještenosti o gubicima i otpadu od hrane pokreće treću sezonu edukativne kampanje Biraj Zeleno koja ove godine dobiva ekstenziju „Više ljubavi, manje otpada od hrane". Kampanja je usmjerena na podizanje svijesti o važnosti smanjenja otpada od hrane u kućanstvima.
Prema podacima Statističkog istraživanja o otpadu od hrane u RH, iz domova u Hrvatskoj baca se gotovo 3 kilograma otpada od hrane tjedno. Od navedene količine, svaki član kućanstva tjedno baci 40 posto hrane koja je mogla biti konzumirana, gotovo 15 posto kućanstava nikad ne iskoristi ostatke obroka za pripremu novog obroka, a njih 24 posto to čini rijetko. Suprotno uvriježenom mišljenju, više od 50 posto ukupnog otpada od hrane stvaramo kod kuće. Slijede prerada hrane, proizvodnja i ugostiteljski objekti, a se najmanje baca hrana iz trgovina.
„Odgovornost za smanjenje otpada od hrane je na svim dionicima, bez obzira koliki postotak otpada stvaraju. Svjesni njegovih ekoloških, ekonomskih i društvenih posljedica, treću godinu zaredom pokrećemo Biraj Zeleno, kampanju u okviru koje ćemo raditi na osvještavanju problema otpada od hrane. Uz podršku ambasadora, dat ćemo i konkretne prijedloge za održivije odluke kad je riječ o kupovini, skladištenju i bacanju namirnica", istaknula je Ivana Jeleč, voditeljica korporativnih komunikacija kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.
Biraj Zeleno završit će podjelom besplatnih studentskih obroka pripremljenih prema zero food waste principima. Obroke će osmisliti i pripremiti chef Mate Janković.
„Sretan sam što sudjelujem u kampanji s društveno - odgovornim predznakom. Osmislio sam dva sjajna obroka, jedan mesni i jedan plant-based. Sviđa mi se ideja edukacije mladih na primjerima iz prakse jer će moći kušati jela od ostataka od prethodnog dana, a da neće primijetiti baš nikakvu razliku u okusu i kvaliteti. Osim na poslu, kod kuće također kuham s vrlo malo otpada od hrane i veseli me što ću tijekom kampanje dio znanja prenijeti drugima", kazao je Mate Janković.
Osim chefa Jankovića, koji je bio i prepoznatljivo lice kampanje Chefovi Vrte Zdravi Film, ovogodišnji ambasadori kampanje Biraj Zeleno su Marina Matijević, koja stoji iza inicijative Ja, bolji građanin te influencer Ismael Hadžić. Svatko će o temi smanjenja otpada od hrane pričati iz vlastite perspektive - Mate stručne, Marina aktivističke, a Ismael iz perspektive generacije Z.
Ambasadori će pozvati pratitelje da ispod objava na društvenim mrežama ostave komentare sa savjetima za smanjenje otpada od hrane, a Nestlé će komentare multiplicirati i "pretvoriti" u obroke. Cilj je doseći brojku od 500 savjeta građana, koji će biti pomnoženi s tri i tako postati nutritivno uravnoteženi obroci za 1.500 studenata.
Više informacija potražite na nestle.hr i Facebooku kompanije Nestlé.
Novi komentar