« Život
objavljeno prije 15 godina i 5 mjeseci
pauza u nabavi

Nema više kupovine novog namještaja

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Corbis)
Više o

namještaj

,

štednja

,

kupovina namještaja

,

trgovina namještaja

Istraživanje koje je provela agencija GfK Hrvatska pokazalo je kako su u vrijeme financijske krize kućanstva prisiljena mijenjati svoje ponašanje pa tako oko 60 posto kućanstava planira, u slijedećih godinu dana, štedjeti i na opremanju kućanstava trajnim dobrima (bijela tehnika, namještaj i sl.).

Namjere kupnje namještaja i opreme za kućanstvo u 2009. iskazala je tek približno trećina kućanstava. Među njima oko 20 posto planira kupiti kompletnu kuhinju ili oko 15 posto kompletnu spavaću sobu ili dnevni boravak.

Većina planiranih kupovina svodi se na pojedine dijelove opreme za kućanstvo (tepih, zavjesu, stol, ormar i sl.).

Kako je kupnja namještaja jedna od značajnijih kućanskih investicija više od 50 posto potrošača obilazi više raznih prodajnih mjesta prije odluke o kupnji i traže mjesta gdje se nude popusti ili gdje ima akcijskih prodaja.

Može na kredit?

Trećini potrošača je važno i da postoji mogućnost obročnog plaćanja, pokazalo je istraživanje. Kod potencijalnih kupaca oko 20 posto planira naručiti izradu po mjeri i ona se najčešće odnosi na kuhinje ili pojedinačne ormare. Oko 60 posto kupovina želi se realizirati kupnja na rate.

Istraživanje je pokazalo i kako je, s obzirom na činjenicu da je namještaj skup, cijena presudan kriterij kod donošenja odluke o kupnji namještaja. Na drugom je mjestu, za polovinu potrošača, važna kvaliteta materijala.

Marka nije bitna

Izgled/dizajn kao važan element iskazuje tek dvije petine potrošača, a funkcionalnost je bitna samo za jednu petinu. Poznati proizvođač nije presudan jer ga navodi samo 5 posto potrošača.

Tri glavna kriterija za odabir trgovine u kojoj će se kupiti namještaj/oprema su cijene (za više od 70 posto potrošača), ponuđena širina asortimana (oko 40 posto) i visoka kvaliteta ponude (za oko 30 posto potrošača).

Po spontanoj poznatosti trgovina namještajem i opremom u Hrvatskoj i dalje je na prvom mjestu Lesnina (za oko 2/3 potrošača). Na listi potaknutog dosjećanja gotovo svi potrošači su čuli za Pevec i Lesninu (oko 95 posto), slijedi Prima (oko 80 posto) te Emmezeta i Kika (po oko 70 posto).

Lesnina i Pevec

Po broju posjeta trgovinama u zadnje dvije godine podjednako vode Pevec i Lesnina - oko 50 posto, a po broju obavljenih kupovina u promatranim trgovinama redoslijed je nešto drugačiji - Lesnina, Pevec, Prima, Emmezeta, Kika, a svi ostali su ispod 10 posto.

Danas se namještaj i oprema za dom može sve češće kupiti i u nespecijaliziranim trgovačkim lancima ali i preko Interneta. Potrošači su u zadnje dvije godine kupili nešto od navedenog u Mercatoru, Konzumu, Metrou, Kauflandu (između 22 i 25 posto). Kupnje preko Interneta su za sada zanemarivo male, ali oko 4 posto potrošača iskazuje da će vjerojatno u skoroj budućnosti koristiti i taj kanal prodaje, pokazalo je istraživanje GfK. (hina/metro-portal)

12.01.2009. 14:56:36
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh