« Život
objavljeno prije 10 godina i 4 mjeseca
PRIPREME ZA LJETO

Ne dopustite da vam morska bolest pokvari ljetovanje

U borbi s bolešću kretanja, konkretno na brodu, na raspolaganju su vam đumbir, vitamin B6, razni lijekovi i još mnogo toga

morska bolest kinetoza
morska bolest kinetoza (Shutterstock)
Više o

morska bolest

,

kinetoza

,

mučnina

Ako ste ikada doživjeli mučninu ili svjedočili tuđoj patnji te vrste dok ste bili na ljetovanju, vjerojatno želite saznati kako zapravo pobijediti morsku bolest. Postoji više načina za prevenciju, a najbolji je onaj koji najbolje djeluje kod vas. Nemojte dopustiti da vam mučnina pokvari dobar provod na krstarenju ili jedrenju.

Bolest kretanja ima mnogo naziva: kinetoza, morska bolest, avionska mučnina, automobilska mučnina, sindrom loše adaptacije na pokret i tako dalje. Obzirom da je ljeto stiglo i da mnogi kao i vi idu ljetovati na more, lako se može dogoditi da završite na brodu. Ako ste osjetljivi na takvu vrstu putovanja ljetovanje vam može postati sve samo ne odmor.
Bolest kretanja je normalan odgovor na pokret kad više osjetnih sustava tijela, konkretno vidni sustav, sustav ravnoteže, te osjet za položaj u prostoru različito doživljavaju pokrete.

Sve započinje nelagodom u gornjem dijelu trbuha, a nakon toga slijede mučnina i povraćanje. Boja kože blijedi, dolazi do pojačanog znojenja i vrtoglavice. Pojačano izlučivanje sline označava pogoršanje stanja, baš kao i javljanje osjećaja topline tijela, lakoće glave, a nerijetko dolazi i do depresije i teške apatije.

Zato mučninu spriječite i prije nego nastupi jednostavnim mjerama - prvo se dobro odmorite, ali važno je i da se dobro najedete, vjerovali ili ne (važno je da ne konzumirate previše slatku hranu i da ona ima manje količine kiselina - kao na primjer mlijeko, krafne i banane); to ne znači da uzimate prevelike količine hrane na usta - uzimajte manje obroke više puta, pijte puno vode i izbjegavajte alkohol.

>> Što je zapravo bolest kretanja i kako je liječiti?

Ako vas je mučnina već zahvatila, pokušajte je liječiti prirodnim dodacima kao što su đumbir i vitamin B6. Đumbir možete konzumirati samostalno ili u kombinaciji s kolačima, keksima i sličnom hranom. Đumbir je poznat po svojim zdravim svojstvima među kojima se ističe to da smanjuje mučninu. Hrana s đumbirom pomaže u apsorpciji želučanih kiselina. Vitamin B6 također smanjuje simptome mučnine.

Pokušajte sa steznikom za područje iznad zglobova ruku (teniski steznik). Steznik nanosi pritisak na akupunkturne točke iznad zglobova s unutarnje strane ruku i time ublažuje mučninu. U krajnju ruku, ako ništa drugo ne pomaže, pomoć potražite u kemiji. Uzmite lijekove protiv mučnine kao što su antihistaminici (Diadril, Dramine). Važno je da ih uzmete prije nego mučnina nastupi, obično dva sata prije nego izađete na vodu. Konzultirajte se s liječnikom prije uzimanja takvih lijekova.

Izbjegavajte se prilikom vožnje na vodi zadržavati u kabinama. Umjesto toga zadržavajte se na sredini broda ili jedrilice i obavezno gledajte u daljinu prema nečemu što je masivno. Poželjno bi bilo, dakle, da smanjite izlaganje kretanju, postavite se u sjedeći položaj i što manje mičete ruke i glavu. Osim toga, ne bi bilo loše da smanjite i vidnu aktivnost. To znači izbjegavanje čitanja, na primjer, te gledanja u predmete koji se kreću. (savjeti-hr.com/metro-portal)

03.07.2010. 21:31:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh