Mali trgovci najviše profitirali u pandemiji
Prihodi hrvatskih trgovaca mješovitom robom u 2020. iznosili su nešto više od 40 milijardi kuna, što je za 306 milijuna kuna više nego 2019., pokazuje analiza Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja
U 2020. trgovci u distributivnoj trgovini na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima, raspolagali su s 4707 prodajnih mjesta, što je za 14 prodajnih mjesta više nego 2019. godine. S druge strane ukupna neto prodajna površina smanjena je za 14.500 četvornih metara ili jedan posto.
Plodine vodeće po rastu prihoda
Od 51 aktivnog poduzetnika u ovoj djelatnosti njih 30 zabilježilo je rast prihoda dok je 21 trgovac pretrpio pad prihoda. Najveći nominalni rast prihoda bilježi domaći trgovački lanac Plodine, slijede Spar, Lonia trgovina, Lidl, Mlin i pekare te Studenac.
Lonia trgovina bilježi rast zahvaljujući preuzimanju Sloga podravske trgovine sa 70-ak prodajnih mjesta dok je tvrtka Mlin i pekare od proljeća 2020. godine uzela u zakup 23 prodajna mjesta Trgonoma. Studenac je ubrzano rastao na krilima preuzimanja 80-ak prodajnih mjesta Sonik trgovine.
Vodeću tržišnu poziciju na maloprodajnom tržištu i dalje ima Konzum u sastavu Fortenova grupe. Tržišni udio Konzuma plus, sa 608 prodajnih mjesta, iznosio je 20-30 posto i bilježi blag pad tržišnog udjela u odnosu na 2019.
Glavni Konzumov konkurent Lidl nastavio je rasti, ali sporijim tempom nego ranijih godina. Lani je dosegnuo tržišni udjel od 10-20 posto. Druga članica Schwarz grupe, Kaufland, također bilježi blag rast prihoda i tržišnog udjela na 5-10 posto. Podjednak tržišni udjel imaju Plodine, Spar i Tommy.
Tržišna kretanja ukazuju na blago smanjenje koncentracije, odnosno pad tržišnog udjela vodećih deset trgovaca (sa 83,4 na 82,7 posto). No istovremeno je povećan udjel prvih pet trgovaca te oni drže nešto manje od dvije trećine ukupnog tržišta maloprodaje.
Novi komentar