Magma u velikim gubicima
U borbi za strana tržišta izgubljeni su milijuni
Magma Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila konsolidirani gubitak od 38,1 milijun kuna, a gubitak je ostvaren zbog pada prodaje u Magminom lancu franšiznih modnih trgovina te slabijih prodajnih rezultata u Mađarskoj, Sloveniji i Srbiji, izvijestili su danas iz Magme.
Konsolidirani prihod Magma Grupe iznosi 690,9 milijuna kuna, što je 22,9 posto više nego u istom razdoblju lani.
Ukupni prihod Magme d.d. (Hrvatska) povećan je 17,8 posto, na 636,9 milijuna kuna, a i gubitak tvrtke u Hrvatskoj u iznosu 19,4 milijuna kuna objašnjava se uglavnom slabijim prodajnim rezultatima u franšiznim modnim trgovina.
Konsolidirana bruto marža iznosi 314,4 milijuna kuna, što je 17,7 posto više od bruto marže ostvarene u istom razdoblju prošle godine.
Povoljni, ali bezuspješno
Na većini tržišta na kojima posluje Magmina maloprodajna mreža pad kupovne moći počeo se osjećati već krajem 2007. te se nastavio kroz 2008., napominju u tvrtki. Ističu i da je iz analize rezultate Magma Grupe vidljivo da je pad kupovne moći najviše utjecao na smanjenu potražnju i pad prodaje u trgovačkom lancu franšiznih modnih trgovina.
Magmini pak vlastiti brandovi koji su, kako navode, cijenom i dizajnom iznimno konkurentni, ostvarili su stope rasta iznad očekivanja.
Igračke nisu uspjele pokriti druge minuse
Iako su trgovački lanci Turbo limač i Turbo sport ostvarili stope rasta iznad očekivanja te rast u svim kategorijama asortimana, njihovi rezultati nisu bili dovoljni da nadoknade gubitke koje je ostvario trgovački lanac franšiznih modnih trgovina, navodi se u priopćenju.
Prema podacima koje iznose, lanac Turbo limač ostvario je ukupni prihod od 298,4 milijuna kuna, što je porast od 36,9 posto, odnosno u like to like usporedbi (trgovine koje su poslovale dulje od 13 mjeseci) porast od 7,3 posto.
Trgovački lanac Turbo sport s ukupnim prihodom od 150,9 milijuna kuna, bilježi porast od 26,6 posto, odnosno za 2,3 posto, dok je lanac Magminih modnih franšiznih trgovina ostvario ukupni prihod 203,6 milijuna kuna, što je porast od 10,7 posto, a u like to like usporedbi pad za 13,4 posto.
U Magmi očekuju da će se otežani uvjeti poslovanja nastaviti i u 2009., no ovaj puta kao posljedica velikih potresa na financijskim tržištima i neminovne recesije u koju će ući ili je već ušla većina razvijenih zemalja.
Od tržišta na kojima Magma posluje financijskom i kreditnom krizom trenutno je najviše pogođena Mađarska, ali u tvrtki očekuju da će produbljivanje recesije u Europi znatno utjecati i na tržišta Slovenije i Hrvatske.
Restrukturiranje i nove trgovine
Magma je proteklih 9 mjeseci provodila restrukturiranje dijela prodajne mreže te je u 13 trgovina promijenjen sadržaj, a 4 su trgovine zatvorene, a taj će se proces nastaviti pa iz tvrtke najavljuju da će početkom 2009. zatvoriti 8 trgovina, a u 12 će biti promijenjen sadržaj.
Tijekom 2009. bit će ukupno otvoreno 15 trgovina u sklopu trgovačkih lanaca Turbo limač, Turbo sport, Magma home i Urban Republic.
U Magmi očekuju da će, usprkos otežanim uvjetima poslovanja i negativnim trendovima na tržištu, i u 2009. ostvariti rast prihoda od 24,2 posto u odnosu na 2008. godinu, zaključuje se u priopćenju (hina/metro-portal)
Novi komentar