« Biznis
objavljeno prije 8 godina i 6 mjeseci
ONLINE

Kupovina špeceraja polako seli na Internet

Iako moda, tehnika i kultura i dalje vode u online shoppingu, sve više je izražen trend kupovanja namirnica preko interneta

Kolica sve više guramo virtualno
Kolica sve više guramo virtualno (Arhiva)
Više o

namirnice

,

webshop

,

online shopping

,

kupovina namirnica

,

online dućan

Redovita dnevna ili tjedna kupovina u supermarketu u susjedstvu do sad je bila obavezan dio njemačke svakodnevice. Imtrud Sauerzapfe na primjer rado odlazi u manje trgovine. Tamo može kupovati namirnice koje joj trebaju za taj dan, i u manjim količinama, a poznaje i prodavače. "Jako volim popričati u trgovini. Volim taj osobni pristup. Trgovine su za mene jedna vrsta komunikacijskog centra." Osim toga, ona voli namirnice vidjeti uživo, pomirisati ih, a prije no što se odluči na kupovinu voće i povrće opipati rukom.

Oko šest milijuna njemačkih građana bar je jednom do sad kupilo namirnice preko interneta. Imtrud Sauerzapfe nije među njima. U prošloj je godini 12 posto svih korisnika interneta kupovalo hranu na taj način. U istraživanju koje je proveo institut Forsa ispostavilo se da bi si svaki treći korisnik u dobi između 18 i 29 godina mogao zamisliti kupovati namirnice preko interneta. Kod onih starijih od 50 godina, tek svaki deseti. Muškarci za to pokazuju veći interes od žena.

Online-dućani uz klasične supermarkete

Ponudu namirnica na internetu imaju kako klasični trgovački lanci tako i trgovine koje se bave isključivo online-prodajom. Online-prodavaonice namirnica na malo ovog su proljeća ustanovile i vlastitu saveznu udrugu (BVLO) koja trenutačno broji 16 članova.

Među njima je trgovina Allyouneed (eng. Sveštotrebate). Od sredine svibnja ova tvrtka nudi po cijeloj Njemačkoj svoj asortiman od 10.000 proizvoda. Do kraja godine ponudu kane proširiti na 25.000 artikala. Zalihe im se nalaze u jednom skladištu u blizini Kassela na sjeverozapadu Njemačke. Prema narudžbama s interneta proizvodi se pakiraju i šalju naručitelju. Rok dostave je između 24 i 48 sati.

Kupci robu mogu naručiti i pomoću mobitela. 40 posto klijentele su obitelji. "Otprilike polovica naših klijenata ne živi u gradovima i sad si može kupiti proizvode kojih nema u njihovim mjestima", kaže glasnogovornik BVLO-a Max Thinius. On kaže da je u jednoj obitelji čuo kako se posebno djeca vesele jer imaju mogućnost konačno kušati neku drugu vrstu cornflakesa, sirnog namaza ili nego drugog takvog proizvoda. No radi se prije svega samo o trajnim suhim produktima. Voće, povrće ili duboko zamrznute namirnice se ne nude: "Mnogi ljudi nerado preko interenta naručuju svježe proizvode", objašnjava Thinius.

Britanci ne paze na cijene kao Nijemci

 

Prednost interneta: Ti su dućani otvoreni 24 sata dnevno. Negativna strana: najniža prihvatljiva narudžbe preko interneta je 30 eura, a da bi dostava bila besplatna, vrijednost narudžbe mora biti 60 eura. U usporedbi s prometom od 6 milijardi eura koju na internetu ostvaruje modna industrija, online-supermarketi su tek sitan biznis. Internetska prodaja ostvaruje tek 0,4 posto prometa u prodaji namirnica. U Velikoj Britaniji je ona na primjer 4,5 posto. No, istraživanja su pokazala da Britanci ne paze tako na cijene namirnica kao Nijemci.

Svejedno, u BVLO-u čvrsto vjeruju u razvoj online-prodaje namirnica u sljedećih nekoliko godina. Tu se dosta računa i na kupovinu pomoću smart-phonea. Kupci na primjer jedino trebaju sa reklamnih plakata ili iz časopisa za željeni proizvod skenirati mali kod za brzi odgovor (QR), i taj će proizvod već završiti u njihovoj virtualnoj potrošačkoj košarici.

Piše: Anja Fähnle/S. Kobešćak/DW
17.06.2012. 19:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh