Komplimenti se isplate
Biti ljubazan nikad nije na odmet, naročito u interakciji s prodavačima, jer će lijepa riječ otvoriti vrata - većim porcijama
Lijepa riječ otvara sva vrata, kaže stara narodna, a da ima nešto u tome dokazali su austrijski ekonomisti i to na prilično neuobičajen način - kupovinom 100 kuglica sladoleda i 800 porcija kebaba.
Kako? Jednostavno, poslali su ljude u restorane brze hrane koji su nekoliko dana za redom morali naručivati sladolede i kebabe kako bi se ustanovio učinak pohvala i priznanja u komunikaciji prodavača i kupaca.
Naime, znanstvenici sa Sveučilišta Innsbruck svojim su pokusnim kunićima rekli da na kraju narudžbe obavezno izgovore sljedeću rečenicu: "Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu".
Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.
Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.
Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja".
Čisto da se zna za kraj - pokusni kunići nisu nabili višak kilograma, jer su nakon mjerenja količina sladoled dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.
Novi komentar