« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 godinu i 9 mjeseci
SAVJETI

Koliko stvarno trebate pauze kad radite na računalu?

Pokazalo se da su osobe koje su pazile da redovito odlaze na kratke pauze bile puno odmornije i produktivnije od onih koje su radile više sati bez pauze

Rad na računalu je iscrpljujuć
Rad na računalu je iscrpljujuć (Arhiva)
Više o

rad na računalu

,

pauze

Rad na računalu može se činiti kao jednostavna stvar, no prvi ćemo vam mi novinari reći da se gadno varate ako to mislite, a njemački se liječnici slažu s nama u potpunosti.

Naime, njihovo je istraživanje pokazalo da osobe čiji je posao vezan uz višesatni rad za računalom moraju raditi stanke od po pet do petnaest minuta svakih sat vremena, jer u suprotnom zurenje u ekran može rezultirati oštećenjem vida, glavoboljom i boli u vratu i leđima.

Nadalje, zaključak je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan.

Pokazalo se da su osobe koje su pazile da redovito odlaze na kratke pauze bile puno odmornije i produktivnije od onih koje su radile više sati bez odmora.

Najboljim se pokazao omjer od 52 minute rada, nakon čega bi uslijedilo pet do petnaest minuta odmora. Usto su zaposlenici koji su se pridržavali ovakvog rasporeda imali izvrsnu razinu usredotočenosti na posao. Čitavih su sat vremena bili u potpunosti posvećeni radnoj zadaći, što znači da pritom nisu provjeravali ni Facebook ni privatni email.

Kad su osjetili laganu slabost, a to je obično bilo nakon sat vremena, uzeli su kratak predah tijekom kojeg bi se odvojili od posla, što im je omogućilo da se radu vrate odmorni i produktivni.

Njemački su znanstvenici podsjetili da mozak prirodno funkcionira s naglim rastom i padom energije. Ona obično raste sat vremena, nakon čega slijedi 5 do 10 minuta dug pad.

Objasnili su da uzimanje pauze ne znači nastavak sjedenja za kompjuterom i dopisivanje s prijateljima. U pauzi treba ustati, prošetati po prostoriji ili, ako je moguće, izaći izvan zgrade. Baterije se mogu napuniti razgovorom s kolegama, kratkom šetnjom, čitanjem.

Upozoravaju kako ne treba čekati da organizam bude toliko iscrpljen da vam tijelo samo 'poruči' da trebate predah. Ukoliko vam se to dogodi, prekasno je, jer ste već umorni i dekoncentrirani.

12.12.2017. 15:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh