Kenzo - ciganski stil koji vole zvijezde
Nakon što je japanski dizajner Takada Kenzo odlučio prodati svoje carstvo kompaniji LVMH ona je odlučila predstaviti tržištu kolekciju kućanskih predmeta
Svatko tko imalo poznaje modu čuo je za dizajnera Takadu Kenza, pokretača poznatog brenda Kenzo, čije krpice već godinama obožavaju svjetske trendseterice. Svestrani Japanac, koji je 1999. godine najavio kako se povlači iz modne industrije i svoje carstvo ostavlja svojim asistentima, 2005. se ponovno vratio dizajniranju - ovaj put namještaja.
Vodama unutarnjeg dizajna već neko vrijeme plove i brojni brojni njegovi kolege. Od Armanija, Ralpha Laurena, Versacea i Fendija, koji se danas natječu u osmišljavanju što boljih kućnih garnitura, jedino za Takadu nikada nitko nije mislio da će na kraju cijele priče završiti u ovom poslu. Još mu je od malih nogu moda bila opsesija.
Galerije fotografija: KENZO - 'home edition' i KENZO - Nova kolekcija.
Sam protiv svih
Njegova životna priča dokaz je kako američki san nije samo mit. Takada se rodio 1939. godine u gradu Himeiju i bio je jedno od sedmero djece u obitelji. Već se zarana počeo isticati među svojim vršnjacima. Naime, za razliku od drugih dječaka, nikada ga nisu pretjerano zanimali automobili ili, pak, sport.
Umjesto toga mali je Takada često provodio svoje slobodno vrijeme tako što je krao sestrama modne časopise i skriven ispod stola, daleko od društvenih osuda i kritika, satima listao literaturu koja ga je naprosto oduševljavala. Kasnije je znao govoriti kako je već tada znao da je dizajn njegova jedina strast i jedini put. Nakon srednje škole, na nagovor roditelja počeo je studirati na prestižnom Sveučilištu Kobe. No, nezadovoljan kolegijima koji ga uopće nisu zanimali, ubrzo je odlučio odustati od daljnjeg obrazovanja na spomenutom sveučilištu.
Zadao si je cilj - postati prvi muški student na Tokyo Bunka Fashion Fakultetu. Roditelji su mu bili konzervativni ljudi i nisu odobravali njegovu želju da postane dizajnerom. No, kada su vidjeli da je Takada uporan u ostvarenju svojih snova, prestali su ga financirati, želeći na taj način spriječiti njegovu odluku da studira na modnom fakultetu. No, on je bio uporan. Našao je posao i zaposlio se kako bi si se sam uzdržavao dok ne upiše željeni fakultet. Nakon šest mjeseci teškog života, konačno je uspio. Primljen je na Bunka Fashion Fakultet u Tokyu.
Nakon što je diplomirao, 1964. se preselio u Pariz, a karijeru u modnoj industriji počeo je graditi od samog dna. Obilazio je revije i vrijedno sakupljao kontakte, radeći kao ‘freelance’ dizajner, a nakon što je ostvario dovoljno poznanstava otvorio je svoj prvi butik Jungle Jap (1970. ). Prvu reviju imao je iste godine, a mjesto radnje bila je Vivienne Gallery. Ubrzo su se njegove kreacije počele pojavljivati na naslovnicama časopisa poput Ellea, što je za svakog dizajnera znak da je uspio.
Posvećenost tkaninama
Prva njegova modna predstavljanja bila su inspirirana tradicionalnim i konzervativnim japanskim stilom, a s vremenom je tim kreacijama dodao svoj osobni pečat koji danas poznajemo kao modernu klasiku. Njegove kreacije postale su imperativ za mlade dizajnere diljem svijeta, a u svom rodnom Japanu
žTakada je počeo uživati poseban status kao prvi dizajner koji je svijetu predstavio kulturu i običaje Japana. Naravno, kroz odjeću. Od 1993. godine brend Kenzo je u vlasništvu francuske luksuzne kompanije LVMH koja je na tržište izbacila i Kenzo namještaj. Očito je da su se prilikom osmišljavanja kolekcije inspirirali upravo Takadom.Kao i u modi, i u dizajnu interijera ističu se - a što drugo nego zanimljivi materijali. Zaposlenici koji su prije radili za Takadu, a danas rade za LVMH priznali su kako je Takada često znao satima promatrati određene materijale, a tada ih još isto toliko vremena birati, ih kako bi na kraju sve ispalo savršeno.
- Želim vidjeti vatromet boja, želim vidjeti najbolje od najboljeg što tkanine mogu ponuditi -rekao je tada Takada svojem timu. Kenzo ‘home collection’ ujedinjuje visoku kvalitetu i svu ljepotu vibrirajućih boja za koju uopće nismo znali da postoji. Kolekcije nam otkrivaju smisao za koji uopće nismo znali da može biti smislen i ruše sve predrasude o ‘seljačkom’ ciganskom stilu.
LVMH u svakom svojem predmetu naglašavaju ljubav prema prirodi i slobodi. Posebno je zanimljivo unikatno staklo od kojeg radi šalice, vaze i ogledala. Staklo je ekskluzivno napravljeno u najfinijim francuskim i talijanskim tvornicama. Česti uzorak u dizajnu namještaja je cvijeće, i to uglavnom u bojama proljeća - crvenoj, ljubičastoj, svijetložutoj i tirkiznoj. Zbog toga Kenzo namještaj rado naručuju tvrtke koje često održavaju vrtne zabave i razne promocije i događaja na otvorenom.
- Pa tko to uopće može platiti? Brend Kenzo razumije potrebe današnjeg tržišta i nameće trendove istom - tako je prokomentirao ovaj namještaj jedan od klijenata. Istina? Prosudite sami pregledom naših galerija KENZO - 'home edition' i KENZO - Nova kolekcija.
Novi komentar