« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 4 godine i 4 mjeseca
MMMM

Kava se može piti, ali i napraviti kozmetika

Krenulo je istraživanje kojim načinom mogu dobiti maksimalnu aktivnost kave uz visoki sadržaja polifenola, odnosno antioksidansa

Genijalno!
Genijalno! (Arhiva)
Više o

kava

,

kozmetika

Dok se svi borimo s novonastalom situacijom i gledamo kako izbjeći svjetsku ekonomsku krizu, Mirela Ilenić, zajedno s poslovnim parterom Markom Brajkovićem, odlučila je ulagati u posao i oduprijeti se svim najavama da je pred nama teško razdoblje.

Naime, kakav god period da je pred nama, činjenica je da uvijek svi pazimo na izgled i baš zato ova farmaceutska tehničarka odlučila se napraviti kozmetiku kakva na domaćem tržištu nije česta - kozmetiku s kavom!

Drugi piju kave, a ona ih proučava i izvlači najbolje iz nje

„O kavi slušam već pune 4 godine. Prije je za mene kava bila samo napitak koji piju ljudi na sastancima i moja mama svako jutro. Kada sam zahvaljujući Marku Brajkoviću i Oliveru Oljici iz tvrtke Lively Roastersa otkrila svijet specijalitetnih kava, koliko je kvaliteta i način prženja važan, te koliko loših sastojaka ima u nepravilno obrađenoj, prženoj kavi, zapitala sam se što se još u njoj krije. Htjela sam saznati koje se molekule osim kofeina skrivaju u zrnu kave i kako ih najbolje iskoristiti? Krenula sam istraživati kojim načinom mogu dobiti maksimalnu aktivnost kave uz visoki sadržaja polifenola, odnosno antioksidansa. Zanimljivo je bilo proučavati kako koncentracija kofeina varira od načina do načina i kako se različite aromatične molekule ovog predivnog voća mogu pravilnim načinom i pripremom intenzivirati", otkriva Mirela Ilenić.

Linija je dobila ime Gesha, upravo po cijenjenoj sorti kave koja se koristi za ovu kozmetiku. Sastojke za proizvodnju nabavljaju od renomiranih proizvođača sirovina iz Europe. Kava  stiže direktno iz Kostarike, regije Tarazzu, gdje jednom godišnje Lively Roasters odlazi i nadzire branje i procesuiranje kave. Tijekom boravka kave se kušaju i biraju one najbolje. Kostarika slovi kao jedna od najboljih u svijetu u segmentu poljodjelstva, te najviše ulažu u vlastitu edukaciju. Samim time, za sortu Gesha kave, ovo je je jedno od najboljih područja.

Izbjegavajte opasne sastojke

„Kava razbuđuje našu kožu baš kao što razbuđuje i naš um. Kava revitalizira našu kožu i možemo čak reći „čisti" je od slobodnih radikala, koji je oštećuju, usporavaju njenu prirodnu funkciju. Koža nakon kave jednostavno blista, vraća joj se prirodni sjaj i balans. „Gesha" je sve ono što je i ta sorta kave -visokokvalitetna", govori Ilenić koja u kozmetiku ne stavlja parabene, vazelin, parafin i slične sastojke.

Mirela često ljude upozorava da paze kakvu kozmetiku kupuju. Svakako treba obratiti pozornost na konzervanse, koji su većinom endokrini disruptori, odnosno djeluju na endokrine žlijezde. Svakako obratite pozornost na alergene, kojih ako ih ima trebaju biti jasno istaknuti. Izbjegavajte derivate nafte, poput parafina i vazelina, koji su indiferentni sastojci kozmetike, a potpuno nepotrebni. Staklena ambalaže je dobrodošla, zbog čuvanja sadržaja, a time i ekološke osviještenosti.

Čuva recepte za kozmetiku

Mirela se osmišljavanjem kozmetike bavi već preko deset godina, a u svijetu kozmetike je gotovo dvadeset godina. Radila je i za velike i za mala kompanije, a koliko je točno formulacija osmislila - teško je evidentirati.

Ipak, sve formulacije čuva u pisanom obliku, jer jednostavno ne stiže sve staviti u elektronički zapis, a zbog fotografskog pamćenja točno zna koja linija ili grupa proizvoda se gdje nalazi. Geshu je stvarala jako dugo, a finiširala u jednoj dugoj noći sa preko 14 sati neprekidnog rada. Liniju za sada čine micelarna otopina za čišćenje lica, maska/piling 2u1, krema za lice, krema za oko očiju i serum. Svi proizvodi u sebi sadrže drugačije spremljenu kavu kao napitak i zasigurno će nam pomoći za izgledamo ljepše i zdravije.

Mirela Ilenić inače je jedna od najistaknutijih formulatorica za istraživanje i razvoj kozmetike u Hrvatskoj, dok je Marko Brajković itekako kompetentan kada je u pitanju kava. Njih dvoje upravo su tijekom nedavne karantene odlučili razvijati nove strategije i osmisliti novi proizvod, a sve s ciljem kako tijekom nadolazećih mjeseci ne bi stagnirali, već teško razdoblje iskoristili za razvijanje posla.

07.08.2020. 18:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh