Kako preboljeti pogrešku i osjećaj krivnje
Ljudski je griješiti, no iako trebamo imati grižnju savjest predugo osjećanje krivnje je kontraproduktivno i sprječava nas da naučimo iz vlastitih pogrešaka
Svi znamo da nitko nije savršen i da ljudi griješe, bilo na poslovnom planu ili u obiteljskoj svakodnevnici greške su sastavni dio našeg životnog puta. Učenje iz vlastitih pogrešaka nam omogućava da postanemo bolje osobe i produktivniji, kvalitetniji radnici, no osjećaj krivnje zbog počinjene štete može blokirati naš osobni rast i razvoj ali i sreću.
Prateći ovih pet koraka omogućit će vam da prebolite učinjenu grešku na poslovnom planu, ne osjećate grižnju savjest i što je najvažnije povratite ravnotežu u svakodnevni život.
Priznajte - Ako vaš poslovni projekt neslavno završi, odnosno doživi krah nemojte odugovlačiti i priznajte šefu neuspjeh. Svi znamo da nije zabavno autoritetu saopćavati da smo iznevjerili njegova očekivanja, no ozbiljni ljudi preuzimaju odgovornost za svoja djela. Vaš kredibilitet bit će možda poljuljan no vaš nadređeni cijenit će to što ste se odmah bacili na saniranje i ublažavanje moguće štete. Dogovorite sastanak za tjedan dana u kojemu ćete prezentirati rješenje za nastali problem.
Grižnja savjest - Sigurno osjećate ogromnu krivnju zbog učinjene pogreške, no grizodušje je kontraproduktivno. Morate se pomiriti s činjenicom da ljudi koji rade moraju kad-tad pogriješiti, a osjećaj krivnje fizički produbljuje i produžuje agoniju. Grizodušje tjera tijelo da pojačano opskrbljuje kisikom dio mozga odgovornog za procesuiranje emocija, što znači manje energije ide u prednji dio korteksa koji je zadužen za racionalno razmišljanje i planiranje. Drugim riječima, prvo se morate smiriti kako bi mogli produktivno razmišljati i dokučiti rješenje za nastali problem.
Osmislite idealni završetak priče - Najbolji način da naučite iz vlastitih pogrešaka jest da se zapitate kako bi pristupili tom problemu u budućnosti? Pritom se koncentrirajte na konstruktivan i inovativna rješenja i nemojte se zamarati s onime što ne bi učinili. Ljudi koji imaju pozitivan pristup kritici s vizijom budućnosti na umu lakše se nose s emocijama kada stvari krenu nizbrdo.
Zatražite pomoć - Pronađite mentora ili zamolite kolegu ili kolegicu da vam daju savjete. Pod pauzom za ručak odite na kavu te ih detaljno uputite u svoje probleme i možda u njihovim mislima i idejama pronađete inspiraciju ili pak rješenje. Pronicljivi ljudi s objektivnim pogledom mogu vam pomoći da se maknete s mrtve točke.
Neuspjeh pretvorite u trijumf - Došao je trenutak da prezentirate nadređenima svoju taktiku sanacije nastale štete. Detaljno, korak po korak, prođite kroz sve pogreške koje ste učinili na projektu, a potom objasnite što bi u budućnosti napravili drugačije. Kako bi pokazali šefu da preuzimate potpunu odgovornost za grešku cijelog tima u razgovoru ne koristite "MI" nego "JA" - "JA ću vam osobno podnositi dnevna izvješća o napretku". Redovito provjeravajte napredak tima kako se ne bi dogodilo da mala greška tokom vremena izraste u nepremostivi problem. Na taj način poslodavcu zna da ste naučili iz vlastitih grešaka, a to će vam vratiti poljuljano samopouzdanje.
Novi komentar