« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 mjeseci
SAVJETI

Kako odgojiti svoje tijelo za vitkost

50 posto distribucije masnoća u tijelu određeno je genetikom, no postoji stvari koje možemo napraviti i tako utjecati na drugih 50 posto.

Važnije je gdje su nego koliko ih ima
Važnije je gdje su nego koliko ih ima (Arhiva)
Više o

vitkost

,

oblik tijela

Puno važnije je na kojim mjestima tijelo čuva masnoće nego koliko ih zapravo ima. Jednako tako, zna se da ako su masne naslage smještene na nogama i bokovima (tijelo u obliku kruške) puno je manji rizik za kardiovaskularne bolesti nego kad je tijelo u obliku jabuke.

Nutricionist Nour Zibdeh i specijalist integrativne medicine Robert Graham objasnili su za MBGHealth može li se utjecati na to.

"Ova studija dodatno je objasnila ulogu viscelarne masnoće (trbušna masnoća) u pretilosti koja je povezana s metaboličkim komplikacijama", navodi Graham. Prema njemu, postoje stvari koje možemo učiniti kako bismo potaknuli zdraviju distribuciju masnoća u tijelu, ali i dodao da je 50 posto distribucije masnoća u tijelu određeno genetikom. Postoji stvari koje možemo napraviti i tako utjecati na drugih 50 posto. 

1. Odaberite složene ugljikohidrate

Složeni ugljikohidrati kao što su slatki krumpir, zob i grah probavljaju se sporije, tako da inzulin na zdrav način. Razina inzulina ostaje stabilna, a tako se smanjuje pohranjivanje masti oko središta tijela.

2. Izbjegavajte nezdrave masnoće, ali jedite one zdrave

Jedite zdrave masti odnosno usredotočite se na mononezasićene masne kiseline (poput onih u maslinovom ulju, orašastim plodovima i avokadu) i polinezasićene masne kiseline (kao što su omega-3 masti koje se nalaze u ribama). Pokušajte smanjiti unos zasićenih masti i posebno izbjegavajte trans masti, koje našim tijelima govore da pohranjuju masnoću na vrlo štetnim mjestima. 

3. Upravljanje stresom

Pokazalo se da povećanje kortizola dodaje masnoću vašem trbuhu. Zapravo, neki medicinski stručnjaci misle da se masnoća na trbuhu pojavljuje više zbog hormona nego zbog hrane. 

4. Dovoljno sna

Provjerite spavate li od šest od osam sati. Graham naglašava da je to povezano s dobivanjem masnoće i drugim kardio-metaboličkim komplikacijama.

5. Znojite se svaki dan

Vježbajte najmanje 30 minuta dnevno, povećajte intenzitet do točke u kojoj se stvarno znojite, ali ne toliko da izaziva stres što može biti kontraproduktivno.

6. Povežite se s ljudima oko sebe

"Drugi ljudi su važni", objašnjava Graham te dodaje da su to najvažnije riječi u polju pozitivne psihologije. Ono što pokušava reći je da na naše zdravlje utječu ljudi oko nas. U studiji iz 2007. istraživači su otkrili da je šansa da osoba postane pretila povećana za 57 posto ako on ili ona imaju prijatelja koji je postao pretio u istom razdoblju.

05.07.2019. 11:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh