Kakav je to dobar ured za rad?
Open space koncept navodno smanjuje komunikaciju između zaposlenika i tako stvaraju lošije uvjete rada
Rad u otvorenim uredima česta je praksa već godinama, ali koliko je produktivan? I dok mnoge tvrtke sve svoje nade polažu u otvorene urede, uskoro bi se mogli predomisliti. Nedavno provedeno istraživanje na Sveučilištu Harvard pokazalo je da otvoreni uredi štete našem zdravlju, ali i kvaliteti našeg rada u cjelini.
Naime, ovakav "open space" koncept navodno smanjuje komunikaciju između zaposlenika i tako stvaraju lošije uvjete rada. S obzirom na spomenuto, i sami rezultati rada mnogo su lošiji nego što je to slučaj kod onih koji rade u odvojenim uredima.
Istraživanje se provodilo između dvije velike tvrtke od 500 zaposlenika čiji su radni prostori uključivali upravo otvorene urede.
U prvoj tvrtki, 52 zaposlenika iz jedne organizacije nosilo je uređaj koji bilježi interakciju s drugima. Uređaj je također pratio lokaciju zaposlenika putem Bluetooth senzora i akcelerometra. Istraživači su dobili dopuštenje da pogledaju i e-mailove zaposlenika, kao i njihove poruke. Eksperiment je uključivao komunikaciju s drugima svaki radni dan u tri tjedna prije nego što se njihov ured prebacio na otvoreni koncept.
Drugi dio studije bio je vrlo sličan, osim što je uključivao ukupno 100 zaposlenika iz druge organizacije, a slijedili su ih osam tjedana prije i poslije uvođenja novog radnog prostora.
Rezultati su pokazali da je otvorenim konceptom ureda znatno smanjena komunikacija između zaposlenika, što je odbacilo dotadašnju tvrdnju da takav raspored na radnom mjestu potiče kvalitetniji rad i bolji odnos između zaposlenika.
Novi komentar