Izložba Mirana Šabića u Kabinetu grafike HAZU
U sklopu izložbe predstavit će se i djela iz najnovije grafičke mape "Urbana prolaznost" izdane u ediciji Argola.
Izložba "Heterotopijska mjesta" renomiranog suvremenog umjetnika Mirana Šabića može se od 22. listopada razgledati u Kabinetu grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, a u sklopu izložbe predstavit će se i djela iz najnovije grafičke mape "Urbana prolaznost" izdane u ediciji Argola.
"Nova ostvarenja Mirana Šabića nastala su u kontekstu vizualizacija različitih aspekata fizionomija prirode i urbanih krajolika. Poveznica tih sadržajno različitih serija jest duktusno mapiranje lokaliteta i akribička projekcija stvarnih prostora nastalih u neposrednoj interakciji umjetnika s okolinom. Kroz istraživanja osobnih geografskih toposa, Šabić razrađuje djela s jedne strane kao prikaze prirode u složenoj formi grafičke instalacije, a s druge kao mapu grafičkih listova koje u ključnoj sastavnici povezuje tema prolaznosti", ističe Vesna Kedmenec Križić u predgovoru kataloga izložbe.
Trostavačna serija "More", "Šuma", "Planina" temelji se na istraživanjima odnosa prirode, grafičke matrice i vizualnog iskaza pritom aktivno integrirajući prirodne procese u stvaranju djela. Eksperimentirajući s matricama kreiranima pod utjecajem prirodnih elemenata, Šabić stvara osnovu na koju u daljnjem umjetničkom prosedeu iscrtava u bakropisu organičke motive istovjetne onima na zatečenim lokalitetima, ističe Kedmenec Križić
"Isječke morskog, šumskog i gorskog krajolika otiskuje u crno-bijele, tonski razrađene prikaze koje potom oprema u lightboxove oblikujući objekte komprimiranih, duktusno slojevitih odraza prirode izmaknutih iz stvarnosti. Prostorno-vremenske prosedejne postupke dokumentira i videoradom kojim proširuje diskurzivni prostor rada otkrivajući njegovo nastajanje", dodaje.
Grafička mapa "Urbana prolaznost" svjedoči o neumoljivom protoku vremena koji nagriza topose urbanog krajolika. "Samobor i njegova neposredna okolica, koji su dio umjetnikova životnog okruženja, inspirirali su ga na izradu bakropisnih studija o iščezavajućim prostorima koji su pohranjeni kako u osobnoj tako i u kolektivnoj memoriji njihovih stanovnika", napominje Kedmenec Križić, dodajući kako ove grafike, izrađene u tehnici bakropisa, s pomnim obraćanjem pozornosti na svaki detalj, "akumuliraju poseban ugođaj onkraj vidljivog traga zabilježenog na podlozi".
Izložba je otvorena do 5. studenoga
Novi komentar