« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 godine i 7 mjeseci
EH, DA ...

Izgleda da odijelo ipak čini čovjeka

Individualnost i kreativnost pridonose napretku u karijeri, no pojedinci vrlo slobodna duha trebali bi preispitati svoju nekonvencionalnu osobnost i vanjski izgled

Stereotipi su i dalje snažno prisutni
Stereotipi su i dalje snažno prisutni (Arhiva)
Više o

prvi dojam

,

odijelo

,

odijelo čini čovjeka

,

izgled

Prvi dojam jednostavno je teško poništiti, ma kako on brzo bio postignut i koliko nepouzdan bio - ljudi jednostavno primjećuju stvari na nama i trpaju nas u ladice u mozgu... a i mi sami to radimo drugima, da ne bi bilo zabune.

Upravo iz tog razloga stara izreka da odijelo čini čovjeka postaje točnija nego ikad prije, naročito nakon što je dokazano da kreativnost i individualnost mogu pomoći u karijeri, no jedino u slučaju da je odijevanje - prema pravilima.

Naime, istraživanja pokazuju kako fizičkim izgledom i ponašanjem koje odstupa od standarda podsvjesno mogu odbiti potencijalne suradnike.

Znanstvenici s kalifornijskog državnog sveučilišta San Marcos potvrdili su otprije poznatu činjenicu da svi volimo surađivati s pouzdanim i povjerljivim osobama. "Povjerenje i pouzdanost iznimno su važni radnoj sredini i utječu na međusoban odnos zaposlenika", podsjeća profesor i voditelj katedre za marketing na sveučilištu San Marcos, Wayne Neu.

Kada se nađemo u situaciji u kojoj potencijalnog suradnika ili kolegu ne poznajemo osobno, posežemo za nekim socijalnim znacima da bismo o njemu ili njoj donijeli zaključak. U takvim situacijama često ljude prosuđujemo ljude po vanjskim karakteristikama nevažnima za potencijalnu suradnju i poslovne rezultate, poput primjerice odabira odjeće, frizure ili šminke kod žena.

Svi sudionici istraživanja od kojih je zatraženo da izaberu suradnike za svoj poslovni tim odgovorili su da su bar jednom izbor napravili prema izgledu potencijalnog suradnika, kaže prof. Neu.

"Zanimljivo je da, kada je potencijalni poslovni suradnik izgledom 'odskakao' iz konteksta prihvatljivih društvenih normi, doživljen je i procijenjen kao netko komu se ne može vjerovati i s kim nije poželjno surađivati. Ako je muškarac, primjerice imao 'predugu' kosu ili neurednu frizuru ocijenjen je negativno", kaže Neu te objašnjava kako se muškarci s dugom kosom općenito doživljavaju kao zabušanti i neradnici, a oni s neurednom frizurom odaju dojam neprofesionalnih i nekooperativnih suradnika.

Nasmiješene osobe dobile pozitivne ocjene

Ispitanici i ispitanice koji su sudjelovali u istraživanju imali su lošije mišljenje i o 'prenašminkanim' ženama. "I muškarci i žene koji su sudjelovali u istraživanju objasnili su da su im žene koje su po njihovu mišljenju bile previše našminkane odavale dojam vjetropirki koje više vremena posvećuju izgledu nego poslu", rekao je prof Neu.

Zanimljivo je da su nasmiješene osobe, koje su za vrijeme razgovora ili upoznavanja sugovornika gledale ravno u oči ocijenjene vrlo pozitivno. Osobito vrijednim radnicima procijenjeni su oni koji su pod rukom nosili planer, dokumente ili laptop te su odavali dojam zaposlenosti.

Iako je korporativna kultura svake tvrtke različita, Neu tvrdi da je generalno uklapanje u opće standarde posvuda slično. "Ako nova osoba u radnom okruženju previše odstupa od standarda... on ili ona vjerojatnije će biti svrstani u kategoriju nepouzdanih suradnika".

I tako... pazite što i kako oblačite!

28.02.2017. 16:28:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh