Huk s tribina jamči 7% više truda nogometaša na terenu
Mastercardova studija francuskim nogometnim fanaticima izmjerila je čak 99 decibela, a pokazala je i kako način na koji igrač slavi pogodak ukazuje na kasnijeg pobjednika utakmice. Recept za pobjedu je nakon pogotka raširiti ruke
Ovog vikenda finale UEFA Lige prvaka pohodit će brojni navijači Liverpoola i Real Madrida. Iako će njihovo raspoloženje ovisiti o stanju na terenu, čini se kako upravo navijači mogu biti tajno oružje koje će svoj klub dovesti do pobjede.
Naime, kompanija Mastercard, službeni sponzor UEFA Lige prvaka, naručila je studiju o utjecaju navijača na ponašanje sportaša. Izvješće je pokazalo da glasno navijanje može poboljšati igru momčadi na terenu. Tako je i napokon dokazana teza o navijačima kao dvanaestom igraču na terenu! Izvješće je, također, otkrilo još jednu zanimljivost - ponašanje igrača na terenu neposredno nakon pogotka može imati utjecaj na konačni rezultat utakmice.
Napokon dokazano - navijači su istinski 12. igrač
Publika koja igrače bodri navijanjem, zastavama, transparentima i šalovima može psihološki utjecati na nogometaše na terenu te tako kod njih povećati njihovu fizičku snagu i razinu napora koji ulažu u igru, i to čak do 8%. Uzmemo li u obzir utjecaj na jedanaestorku na terenu, potencijalno dobivamo dodatnog, 12. igrača na terenu.
Studija je pokazala kako su među europskim nacijama najglasniji navijači Francuzi s impresivnih 99 decibela, slijede Nizozemci s 95 decibela, Belgijanci s 91 te Nijemci s 90 - što je neznatno tiše od policijske sirene.
Prvo ovakvo istraživanje u Europi također je pokazalo i da način na koji nogometaš slavi pogodak može ukazivati na kasnijeg pobjednika utakmice. Tako je u pobjedničkoj momčadi završilo 82% igrača koji su u trenutku ulaska lopte u mrežu raširili obje ruke, 79% igrača koji su stisnuli šake obje ruke te 77% igrača koji su se isprsili u trenutku slavlja.
Prikupljeni podaci pokazali su, isto tako, da momčad koja slavi zagrljajem, pozdravom „daj pet", ili drugim fizičkim interakcijama ima 50% više šanse za pobjedu. Igrači koji ne slave zajedno često završe u gubitničkom timu - podaci pokazuju njih čak 49%.
Studija je istaknula najboljeg strijelca UEFA Lige prvaka Christiana Ronalda i njegovu uobičajenu proslavu pogotka kao način slavlja za koji je najvjerojatnije da dovodi do pobjede. Istraživači su stoga predložili da igrači prilikom slavlja rašire prsni koš, zauzmu prostora koliko god im je potrebno, podignu glavu i rašire noge u širini ramena.
Poznato je da smijeh liječi, a studija ističe kako i nasmijani navijači mogu doprinijeti izvedbi igrača na terenu. Istraživanje je pokazalo da sportaši koji gledaju nasmijane ljude oko sebe ulažu i do 12% više napora za razliku od onih koji vide namrgođena lica.
Savjeti za navijače
Psiholog i autor izvješća Bradley Busch, jedan od vodećih stručnjaka u području primijenjene psihologije sporta, istaknuo je pet savjeta kako biti odličan navijač:
-
Budite glasni i ponosni - uz glasnu podršku momčad će uložiti 7% više truda i pobijedit će umor.
-
Pokažite svoju podršku - transparenti, zastave i plakati predstavljaju jasne vizualne znakove podrške, a istraživanje je pokazalo kako mogu potaknuti igrače na igru bolju za 8%.
-
Pjevajte - što više to bolje jer tako stvarate odličnu atmosferu za igrače.
-
Osmijeh je važan - nada, ponos i sreća su sjajni motivatori, a mogu se pokazati osmijehom. Takve geste mogu rezultirati time da momčad uloži i do 12% više truda u samu igru.
-
Obje navijačke skupine ovogodišnjeg finala UEFA Lige prvaka trebale bi odjenuti dresove svojih momčadi jer crvena i bijela boja (iz različitih razloga) doprinose poboljšanju izvedbe igrača.
Jeannette Liendo, starija potpredsjednica za marketing u Europi u kompaniji Mastercard, komentirajući studiju je izjavila: „Dok u današnje vrijeme većinu stvari u svojim životima obavljamo beskontaktno, zanimljiva je činjenica kako fizička interakcija igrača u momčadi dok slave može biti tajna uspjeha na terenu. Kompanija Mastercard ponosni je partner spektakularnog natjecanja UEFA Liga prvaka u kojem navijači uživaju već 20 godina te se veselimo finalu u Kijevu 26. svibnja".
@MastercardEU
#StartSomethingPriceless
Novi komentar