« Biznis
objavljeno prije 10 dana i 6 sati
HMM ;)

Hoće li The Eras Tour popraviti gospodarsku sliku Europske Unije?

Analitičari Freedom24 analizirali su potencijalne prilike za tvrtke, te učinke na svjetska gospodarstva

The Eras Tour
The Eras Tour (Arhiva)
Više o

gospodarstvo

,

Taylor Swift

,

The Eras Tour

Taylor Swift, globalna pop senzacija, već godinama dominira glazbenom industrijom, a svojim mega turnejama podiže buru. Njezina The Eras Tour najveća je turneja svih vremena po gotovo svim mjerilima. S više od milijardu američkih dolara prihoda u 2023. godini i istim očekivanjima ove godine, takav utjecaj na gospodarstvo doveo je do razvoja fenomena poznatog kao Swiftonomics. 9. svibnja u Parizu započela je dugo očekivana europska turneja, a analitičari Freedom24 analizirali su potencijalne prilike za tvrtke, te učinke na svjetska gospodarstva.

Razumijevanje pojma Swiftonomics

Swiftonomics, pojam skovan za opisivanje ekonomskog utjecaja turneja Taylor Swift, postao je predmetom divljenja i promatranja posljednjih godina. Turneja Eras započela je u ožujku 2023. i traje sve do studenog 2024. godine. Učinci, iako su najvidljiviji u zemljama s manjim gospodarstvima, privlače pozornost diljem svijeta i čine ju jednom od najprofitabilnijih. Određeni analitičari su otišli toliko daleko da su ekonomski učinak njezinih koncerata usporedili s ekonomskim utjecajem Super Bowla.

Iako se priča kako određene turneje mogu značajno utjecati na gospodarstvo, brojke nisu dovoljno velike da bi napravile razliku u smislu gospodarskog rasta, ali ilustriraju određenu sklonost potrošnji. Ljudi su još uvijek voljni trošiti novac na dobra i usluge koje trebaju, a to se posebno odnosi na uslužni sektor, gdje zbog smanjene potražnje nakon pandemije potrošači troše novac na iskustva i putovanja.

The Eras Tour u SAD-u i Aziji

Kako bi se predvidio potencijalni utjecaj europske turneje, važno je ispitati obrasce i trendove uočene tijekom prošlih turneja Taylor Swift. U SAD-u, njezina turneja stvorila je nevjerojatnih 5 milijardi dolara potrošnje, od čega se velik dio pripisuje prodaji na malo. U isto vrijeme, U. S. Travel Association rekla je da je brojka bliža 10 milijardi dolara ako se uzme u obzir neizravna potrošnja onih koji nisu bili na koncertima, ali su sudjelovali u potrošnji na događajima.

U Aziji, gdje su Singapur, Japan i Australija ugostili „Swiftiese", bilo je lokaliziranih učinaka. U Singapuru priljev posjetitelja koncerata potaknuo je maloprodaju i rast BDP-a. Tijekom kratkog posjeta Taylor Swift Japanu, došlo je do lokalnog rasta u određenim sektorima kao što su stanovanje i transport. Njezin posjet Tokiju donio je milijune dolara japanskom gospodarstvu (najviše transportu i smještajnim objektima), a značajan gospodarski poticaj dobio je i Mexico Cityj. Air New Zealand izvijestio je o povećanoj potražnji za letovima prema Australiji, dok je kanadski premijer Justin Trudeau zamolio za održavanje koncerata u Kanadi.

Europska očekivanja: utjecaj na različite sektore

Ulagači će definitivno vidjeti dolazak Taylor Swift kao priliku za uložiti u različite sektore. U većim europskim gospodarstvima, poput Ujedinjenog Kraljevstva i eurozone, ukupni makroekonomski učinak može biti ograničen. Međutim, lokalni učinci mogu se pojaviti u manjim gospodarstvima kao što su Irska, Nizozemska i Austrija. Ti bi se učinci mogli očitovati u sektorima kao što su ugostiteljstvo, promet i maloprodaja.

Hoteli, restorani, usluge prijevoza i lokalne atrakcije mogu očekivati ​​velik broj obožavatelja koji posjećuju koncerte, što će vjerojatno rezultirati povećanjem prihoda. Isto tako se očekuje porast prodaje odjeće i suvenira s likom Taylor Swift, kako na koncertnim prostorima tako i online, a trgovci na malo i platforme za e-trgovinu vjerojatno će doživjeti povećanu potražnju. Industrija zabave i promotori bi također trebali iskusiti pozitivne efekte njenih nastupa, dok će streaming platforme zasigurno imati koristi od većeg angažmana korisnika i povećane prodaje.

Dionice koje bi mogle izvući korist od The Eras Tour

Ulagači koji žele iskoristiti Swiftonomics istražuju mogućnosti s tvrtkama za zabavu, organizatorima događaja, ugostiteljskim tvrtkama i platformama za streaming. Tako bi bilo korisno istražiti mogućnosti s tvrtkama poput Spotifya, Disneya ili Bookinga.

Spotify dominira streaming tržištem s 31 posto udjela, dok je Tencent drugi s 14 posto. Prisutnost Taylor Swift značajno je pridonijela uspjehu Spotifyja. Zbog nje su dosegli 100 milijuna mjesečnih slušatelja, a nedavni financijski rezultati nadmašili su očekivanja. Inovacije poput AI sustava preporuka i personaliziranih popisa pjesama te ulaganja u podcast i audioknjige diferenciraju Spotify od konkurencije i donose im rekordnu dobit te stabilne dionice. Premium pretplatnici donose stabilan prihod, a mjere rezanja troškova im dodatno poboljšavaju profitabilnost. Stoga ne čudi što Spotify do 2030. godine cilja na povećanje broja korisnika na milijardu.

Investitori su naklonjeni Disneyjevom vodstvu i strategiji, a strateško partnerstvo s Taylor Swift i Epic Games će im zasigurno biti korak unaprijed. Disney+ će ekskluzivno prenositi koncertni film Taylor Swift, čime se naglašava njihova snaga u pružanju medijskog sadržaja. Uz diverzificiran portfelj, Disney koristi sinergiju između svojih segmenata za rast. Pod vodstvom Boba Igera, fokus je na ulaganjima u tematske parkove i profitabilnost streaminga. Unatoč izazovima, Disney pokazuje napredak, osobito s prelaskom ESPN-a na streaming.

Booking Holdings Inc. godinama dominira online putničkom industrijom s platformama poput Booking.com, Priceline i Kayak, te je atraktivan izbor za investitore koji traže priliku u putničkoj industriji i potencijalne prednosti event-turizma. Vjerujemo kako će izvući veliku korist od potražnje za putovanjima u gradovima gdje se održavaju koncerti, ali i okolici. Snažni financijski rezultati i sposobnost prilagodbe promjenama osigurat će dugoročni rast.

Europska turneja Taylor Swift predstavlja više od pukog glazbenog događaja; ona je katalizator gospodarske aktivnosti i interesa investitora. Dok Swiftonomics nastavlja oblikovati ekonomski diskurs, možemo biti optimistični u pogledu potencijala turneje da potakne sektore kao što su turizam, maloprodaja i zabava. Iako se makroekonomski učinak može razlikovati od regije do regije, lokalizirani učinci nude mogućnosti ulaganja za pametne ulagače usklađene s ritmom Swiftonomicsa.

11.06.2024. 16:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh