Hajka zbog naci - reklame za kavu
Sloganom iz Buchenwalda reklamirali kavu
Najveći njemački distributer kave Tchibo i lanac benzinskih postaja Esso povukli su u srijedu nakon dva dana reklamnu kampanju u kojoj su kavu oglašivali sloganom koji parafrazira "Svakom svoje", izreku koja je postala jednim od sinonima za nacističke zločine kad je postavljena na ulaz u koncentracijski logor Buchenwald.
"Nismo htjeli povrijediti ničije osjećaje i ispričavamo se svakom tko se osjeća pogođenim", rekla je glasnogovornica Tchiba Angelika Scholz. Napomenula je da nisu dobili nikakve pritužbe sve dok dnevnik "Frankfurter Rundschau" u srijedu nije objavio tekst o prijepornoj kampanji.
Tchibo je oglasima na više od 700 benzinskih crpaka sloganom "Svakom njegova" ("Jedem den Seinen") htio upozoriti "na raznovrsnost i širok izbor" vrsta kava koje se mogu kupiti na crpkama.
Antička izreka "Suum cuique" (Svakom svoje - Jedem das Seine) ušla je u kasniji pravni sustav zapadnog svijeta, a nacisti su je na ciničan način zlorabili stavivši je iznad ulaza u koncentracijski logor Buchenwald.
Smješten kod Weimara, Buchenwald je bio jedan od najvećih koncentracijskih logora u Njemačkoj, u kojem je od 1937. do 1945. život izgubilo oko 60 tisuća logoraša, uglavnom političkih zatvorenika.
Potpredsjednik Židovskoga središnjeg vijeća u Njemačkoj Salomon Korn osudio je reklamnu kampanju distributera kave. "Tu je riječ ili o nenadmašnu prekoračenju granice dobra ukusa ili o potpunu nepoznavanju povijesti", rekao je Korn, istaknuvši da se treba jače suočiti s nacističkom prošlošću u njemačkim školama.
Izreka "Svakom svoje", koja u Njemačkoj prije svega asocira na nacističke zločine, već je nekoliko puta bila predmetom neopreznih reklamnih kampanja.
Tako je Nokia tom izrekom oglašivala mobitele, a trgovački lanac Rewe je prije nekoliko godina njime pokušao otvoriti sezonu roštiljanja. (hina/metro-portal)
Novi komentar