« Svijet
objavljeno prije 5 godina i 8 mjeseci
KOMENTAR

Granice za američke gigante u Europi

Veliki internetski koncerni ubuduće se moraju pridržavati europskih autorskih prava. To zvuči kao uspjeh, ali je njegova cijena visoka. Politika je izgubila kontakt s važnim skupinama, smatra Fabian von der Mark

Nova pravila...
Nova pravila... (Arhiva)
Više o

Google

,

Facebook

,

Direktiva o autorskim pravima

Nitko ne sumnja da su u ovoj situaciji potrebna nova pravila. U Europi se zatvaraju novinarske redakcije, fotografi bankrotiraju, umjetnici gladuju. Dok istovremeno Google i Facebook na svoje platforme postavljaju uzbudljive vijesti, šaljive fotografije i besplatnu glazbu, ne plaćaju ništa, a sve to im donosi milijardsku zaradu.

Kreativni Europljani šalju gorivo koje pokreće američke komercijalne mašine. Novinari i gitaristi se odriču svog intelektualnog vlasništva kako bi Google i Facebook mogli akumulirati zaradu od oglašavanja, klikove i korisničke podatke. Pri tom američki koncerni ne plaćaju ni umjetnike, a niti porez u Europi, dok kreativci osiromašuju. Molim?

Na ulice za nova pravila

Zbog svega ovoga bi na ulice moralo izaći na stotine tisuća ljudi - za nova pravila. Za to da Google plati kada europska djela garnira reklamom i tako stvara novac. Problem je u tome što su na europske ulice izašli protivnici novih pravila, a ne borci za prava kreativnih Europljana. Kako se to moglo dogoditi?

Među ovim korisnicima je čitava gomila loše informiranih parazita, koji smatraju da imaju pravo sve sadržaje iz mreže uzimati besplatno. Ali među njima su i odlični poznavatelji Interneta s ogromnim stručnim znanjem i novim idejama za autorska prava. Umjesto da se s njima razgovaralo, njih su europski političari vrijeđali kao plaćene robote.Moglo se dogoditi zbog toga što se nova smjernica ne odnosi samo na američke gigante, već također izaziva strah kod manjih internetskih platformi u Europi. Moglo se dogoditi jer bi sada na Internetu trebala biti uvedena, kao, obvezujuća kontrola opasnog sadržaja (Uploadfilter) i moglo se dogoditi jer se nije razgovaralo sa, već o posebno pogođenim korisnicima.

Zagovarači su propustili promovirati svoje probleme. Oni su svoje strahove i brige puštali po internetskoj mreži, a strahovi od moćnih lobista su samo bivali jači. Posao za velike koncerne su odradili i omiljeni youtuberi. S njihovim dosegom koji oduzima dah oni su bili i još uvijek su stvaratelji mišljenja na školskim dvorištima.

Bijes korisnika je na Internetu i prije glasanja u Europskom parlamentu bio ogroman, a sada, nakon što su usvojena nova pravila za autorska prava, neće biti manji. Njemačkim vladajućim strankama se prethodnih tjedana na ulicama i Internetu prijetilo time da ih neće više birati (#nikadvišeCDU). Političari bi sada morali napraviti iskorak prema svojim kritičarima, kako bi promovirali svoje pozicije. I to s više angažmana, empatije i kompetentnosti - inače će jaz između njih i Youtube-generacije ostati ogroman.

Piše: Fabian von der Mark/DW
29.03.2019. 08:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh