Finale 25FPS i nagrađeni filmovi
Žiri Nagrada kritike, kojeg su činili Ana Kutleša, Dina Pokrajac, Luka Antonina, otišla je filmu Iz moje pustinje Venete Androve
Nakon četiri festivalska dana i 29 filmova u međunarodnom natjecateljskom programu, festivalski žiriji i publika nagradili su sljedeće filmove:
GRAND PRIX: Apiyemiyekî?
r. Ana Vaz (Žiri: Maria Palacios Cruz)
«Dodjeljujem Grand Prix izrazito senzoričkom i audiovizualno inventivnom filmu, koji je ujedno i odgovor na aktualnu političku situaciju. Rad koji razmatra filmski jezik kako bi se dovinuo načinu da prikaže ukleti krajolik, uglavnom nepisanu povijest, potisnuto sjećanje, nestabilni arhiv. Rad koji pokazuje kako je postavljanje pitanja katkada i potrebnije od odgovora te kako na neka pitanja ne postoje odgovori. Važan rad koji rasvjetljuje genocide počinjene nad autohtonim stanovništvom brazilske Amazone.»
GRAND PRIX: Kako nestati
r. Robin Klengel, Leonhard Müllner, Michael Stumpf (Žiri: Randa Maroufi)
«Za poruku mira koja se prenosi putem hiperrealistične tjelesne izvedbe, za ovaj čin odbacivanja, za čin nepristajanja i nepoštivanja pravila igre, za stav prisvajanja digitalnog javnog prostora i industrije zabave, za otpor, za ovaj poetičan esej, Grand Prix dodjeljujem filmu Kako nestati.»
GRAND PRIX: Lažno sunce
r. Dorian Jespers (Žiri: Davor Sanvincenti)
«Vješto se koristeći alatima filmskog jezika zamućuje pojmove estetike, naracije i zvučnih tekstura. Impresivno i halucinogeno djelo, koje iskrenom lakoćom snažno prenosi ljudska stanja do gledatelja. Upravo radi te rijetke vidjljive refrakcije svjetla kojoj smo svjedočili odlučujem da Gran Prix ide filmu Lažno sunce, redatelja Doriana Jespersa.»
Žiri Nagrada kritike, kojeg su činili Ana Kutleša, Dina Pokrajac, Luka Antonina, otišla je filmu Iz moje pustinje Venete Androve, a žiri je dodijelio i posebno priznanje filmu Testfilm #1, Telcosystems.
Nagrada Kritike: Iz moje pustinje
r. Veneta Androva (Žiri: Ana Kutleša, Dina Pokrajac, Luka Antonina)
«Originalnim postupcima i duhovitom naracijom autorica nas uvlači u faustovsku romansu između mladog investitora i umjetničkog objekta u njegovom posjedu. Mjesto radnje je zapravo ne-mjesto unutar sustava koji počiva na apstraktnoj arhitekturi razmjenske vrijednosti robnih oblika naizgled destiniranih cirkularnom procesu prodaje i stjecanja. Time se razotkriva prikrivena narav tržišnih formi - kao instanci ljudskog susreta, te seksualnosti kao tehnologije koja se pokorava fetišu moći. Nagradu kritike odlučili smo dodijeliti Veneti Androvi za film „Iz moje pustinje".»
Posebno priznanje žirija: TESTFILM#1
«Naše vrlo posebno priznanje dajemo ostvarenju TESTFILM#1, filmu manifestu koji se bavi samom osnovom eksperimentalnog filma: kritičkom dekonstrukcijom filmske tehnologije koja ga istovremeno omogućuje i sputava. To čini na najsuvremeniji mogući način: hvatajući se u koštac s tehnologijom DCP-a, projekcijskim principom koji se predstavlja kao veliki napredak kojemu nema alternative. TESTFILM#1 jasno nam poručuje da ni jedna mašina u rukama čovjeka nije neutralna. To je poziv u borbu protiv uniformne, zgrtanjem profita pokretane ideologije koja stoji iza principa koji DCP predstavlja. Iako nas ostavlja s gorkim okusom uzaludnog pokušaja, nadamo se da otvara put za kreativnu borbu koja se nastavlja.»
Nagradu publike dobio je film Lažno sunce (Sun Dog) Doriana Jespersa, a Nagrada Green DCP koju dodjeljuje Udruga 25 FPS otišla je u ruke Daliji Domazet i filmu Kako razgovarati s mamom. U objašnjenju se navodi: «Od svojega početka Nagrada Green DCP dodjeljuje se kako bi podržala nove glasove na lokalnoj eksperimentalno-filmskoj sceni. Ove godine laureatkinja je autorica koja se koristi svojim vlastitim glasom kao sredstvom obraćanja, izražavanja i istraživanja tema intimnosti, blizine i komunikacije.»
Novi komentar